הולכים לבחירות: לפיד ובנט סיכמו על קידום החוק לפיזור הכנסת, לפיד ייכנס ללשכת רה"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה, הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר". עוד נאמר כי בנט משוחח עם ראשי המפלגות. בנט ולפיד ימסרו הודעה ב-20:00

זמן צפייה: 05:07

הולכים לבחירות: לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה, שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט סיכמו היום (שני) על קידום החוק לפיזור הכנסת, לפיד ייכנס ללשכת ראש ההמשלה ובנט יהיה ראש הממשלה החליפי ו"מחזיק תיק איראן". ככל הנראה, הבחירות ייערכו ב-25 באוקטובר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2006222005' autoplay='0' credit='' desc='הולכים לבחירות – רביב דרוקר' poster='' kid='1_jhxcvv67' duration='']

הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה, תתבצע הרוטציה באופן מסודר. בנט שוחח עם ראשי המפלגות, ובנט לצד ראש הממשלה החליפי, לפיד, מסרו הודעה לציבור בשעה 20:00. יש לציין כי משמעות הצעד הנוכחי היא שלפיד הוא זה שיקבל את פניו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש הבא.

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, הגיב לדברים: "סוף סוף הבינו גנבי השלטון שהם חייבים להחזיר לעם את המנדט שגנבו ממנו, וללכת לבחירות. אני קורא לכל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין לנצל את ההזדמנות ולהקים ממשלה לאומית ללא כל תנאים, עכשיו! כי זה מה שישראל צריכה, וגם כדי למנוע מהאיש החלול הזה לכהן כראש ממשלת ישראל".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כזכור, בישיבת סיעת יש עתיד אמר היום שר החוץ על האפשרות לשיריון של ח"כ ניר אורבך בליכוד כי מדובר ב"הצעות עברייניות". כמו כן, אחרי חשיפת חדשות 13, שלפיה הרמטכ"ל, לשעבר רב-אלוף (במיל') צפוי להיכנס לפוליטיקה, אמר שר החוץ: "אני מדבר עם איזנקוט כל הזמן, אנחנו מיודדים. אני מקווה שייכנס לפוליטיקה".

נתניהו, לפיד ואורבך
נתניהו, לפיד ואורבך | צילום: רויטרס/יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"החוק אוסר להציע שריון תמורת זה שיצביע נגד הממשלה", הוסיף לפיד. "זו עבירה על החוק. זה לא נורא ידהים אותי אם מגיעות מהצד ההוא הצעות עברייניות, אבל הם צריכים לדעת שלא יקרה דבר כזה לפני שייחקר. החיים הפוליטיים מזמנים לך לא מעט קשיים. לפעמים אתה צריך לחכות שאנשים יחליטו. אני מקווה שניר אורבך יחליט את הדבר הנכון שהממשלה הזו צריכה להמשיך לטובת עם ישראל ואחדות ישראל".

שר החוץ הוסיף ואמר כי "מי שעובר בימים אלה את המטחנה של מכונת השקרים והרעל של ביבי ובן גביר, צריך להיות הראשון שמבין למה אסור להעביר לידיהם את המדינה. אני רוצה להזכיר לאזרחי ישראל, הסיבה שביבי ובן גביר לא בשלטון, היא פשוטה: הם הפסידו. הלכנו לבחירות והם הפסידו. רוב אזרחי ישראל בחרו בדמוקרטיה, בחרו בערכים, בחרו באחדות עם ישראל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2006222030' autoplay='0' credit='' desc='משפט נתניהו – ברוך קרא' poster='' kid='1_um7jvrec' duration='']

לדברי לפיד, "אם אנחנו לא נגן על הדמוקרטיה הישראלית, היא לא תהיה. יש לנו תפקיד היסטורי מול הקיצוניות. לוודא שישראל נשארת דמוקרטיה חזקה, מאוחדת מול אויביה, מאוחדת מול האתגרים הכלכליים שלה. מי שקשה לו, שיילך הביתה. מי שלא עומד במתח, שיתפטר".