אורלי לוי-אבקסיס: יש להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו

הח"כית העצמאית תומכת בפומבי בראש הממשלה, לקראת פקיעת המועד הראשוני של המנדט של גנץ. "במצב שנוצר יש רק דרך אחת לצאת מהמבוך - להכיר בכך שרה"מ נתמך על ידי הבלוק הפוליטי הגדול בכנסת"

זמן צפייה: 05:21

יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס הביעה היום (ראשון) תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ובלוק הימין, ותקפה את יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריה, יש להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, משום ש"במצב שנוצר יש רק דרך אחת לצאת מהמבוך - להכיר בכך שראש הממשלה נתמך על ידי הבלוק הפוליטי הגדול בכנסת". נתניהו כתב בתגובה בציוץ בטוויטר: "אורלי, ברוכה הבאה".

על גנץ אמרה לוי אבקסיס כי "פנייתו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להארכת המנדט היא הודעה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה, ונועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במשא ומתן התקוע. לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים - זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ ביקש להאריך את המנדט: "חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם"

נתניהו התקשר לגנץ: "סיכמו להמשיך את ההידברות בצאת החג"

הממשלה אישרה: כל השבים מחו"ל יועברו למתקן בידוד מטעם המדינה

אורלי לוי אבוקסיס
אורלי לוי אבוקסיס | צילום: חדשות 13

בד בבד, ח"כ יועז הנדל אמר היום בשיחות עם פעילי המפלגה כי "התנהלות נתניהו בימים האחרונים מטרידה. מעשיו מעלים חשד כבד כי ויתר על ממשלת אחדות, הוא מרחיק אפשרות של התמודדות אפקטיבית עם משבר הקורונה ויביא לפספוס הזדמנות היסטורית להחלת החוק הישראלי על ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"המשא ומתן שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן", כתבה יו"ר גשר בפוסט בפייסבוק.

בליכוד הגיבו לדיווח ומסרו כי: "התדרוכים והדיווחים ביחס למשא ומתן הם 'פייק ספין' של כחול לבן. נתניהו התקשר פעם נוספת היום לגנץ וחזר על הצעתו לפעול להקמת ממשלת אחדות ולשבת יחד, ביניהם ובין צוותי המשא ומתן, לטובת הקמת ממשלה - 'עד שיצא עשן לבן'".

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

עוד ציין כי "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

אתמול, כזכור, פנה יו"ר כחול לבן לנשיא המדינה וביקש להאריך את המנדט להרכבת ממשלה. גנץ כתב לנשיא בנוגע למגעים שהתקיימו עד כה כי "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".