לוי-אבקסיס: "לא הטלתי בשום שלב וטו על חיבור עם מרצ"

מספר 2 במפלגת העבודה-גשר הצהירה בריאיון ל"מטה המרכזי" כי לא תיכנס לממשלה של נתניהו ללא עמיר פרץ: "המהפך האמיתי יבוא מהחיבור בינינו - היחידים שיכולים להסתכל למצביעי הליכוד בעיניים"

זמן צפייה: 07:11

ישראל בוחרת: אורלי לוי-אבקסיס, מספר 2 במפלגת העבודה-גשר, אמרה הערב (שבת) כי "לא הטלתי בשום שלב וטו על חיבור עם מרצ, זה פשוט לא נכון. באופי שלי אני לא מטילה וטו על אנשים, כל אדם שיש לו אג'נדה, כדאי שיאמר אותה ושהיא תישמע באופן ברור. אני חושבת שעם מרצ אי אפשר לעשות מהפך, המהפך האמיתי יבוא מהחיבור של עמיר ושלי. החיבור בינינו הוא ארוך טווח - ולא אכנס בלעדיו לממשלה". את הדברים אמרה בריאיון ל"מטה המרכזי".

"הטענות לפיהן נשב עם נתניהו לא מעצבנות אותי, זה די מפתיע. מי שחורש את הספינים האלה צריך להבין שאנחנו אנשים שעומדים במילה שלנו", המשיכה. "אין שום חיבור אחר במערכת הפוליטית שיכול לבוא ולהסתכל למצביעים של הליכוד בעיניים, לבוא לתושבים בעיירות הפיתוח ולהסתכל עליהם כשווים ולא מלמעלה. אנו רואים אהבה חוצת גבולות, אני שואפת למספר דו ספרתי של מנדטים - ואנחנו נהיה הפתעת הבחירות".

לכתבות נוספות בנושא

איך יושפע הגוש מאיחוד פרץ-לוי? זה מה שחושבים כתבינו הפוליטים

ברק על חיבור לוי-אבקסיס עם העבודה: ויתור על החלפת השלטון

שפיר: "פרץ עשה טעות – קוראת לעבודה להצטרף אלינו"

אורלי לוי-אבקסיס
אורלי לוי-אבקסיס | צילום: החדשות 13

המועמדת לכנסת אף התייחסה לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) ולסיבה שהמפלגות לא התאחדו, ואמרה: "לא אמרתי שאני מעדיפה לא לשבת איתו. כמי שמתעסקת עם ילדים ונוער בסיכון ועם כל הנושא של הטרדות ותקיפות מיניות, כשרואים את כל מה שקורה מסביב עם כל חרושת השמועות סביב קשריו עם אפסטין, אני חושבת שמנהיג צריך להוות דוגמה אישית בחייו הפרטיים".

בנוסף, הבהירה לוי-אבקסיס את עמדתה בנושא המדיני וסיפרה כי "אני לא שוללת את האפשרות של שתי מדינות לשני עמים, בדיוק כמו שהציג זאת ראש הממשלה בנאום בר אילן. כשתגיע תוכנית אמיתית אני ארד לעומקה ואדון בה, וחובה על כל מנהיג לבוא ולתת את דעתו".

כזכור, לפני כשלושה שבועות תקף ברק לצירופה של אורלי לוי-אבקסיס למפלגת העבודה, ואמר כי "הצעד הזה עלול לסגור את הגולל על העבודה, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו, אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך".

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה לשעבר טען כי "טובת המחנה הדמוקרטי היא איחוד רחב של כל הכוחות הדמוקרטיים בישראל, ניצחון הוא הדבר היחיד החשוב בבחירות האלה", והוסיף: "אורלי היא בהחלט שותפה אפשרית למחנה רחב שכזה", חיבור שכאמור, לא התממש בסופו של דבר.