סוף לאיחוד: אורלי לוי אבקסיס הגישה בקשה להתפצל לסיעה נפרדת

לאחר ההחלטה שלא להמליץ בפני הנשיא על יו"ר כחול לבן גנץ, ולאור חילוקי הדעות בינה לבין בכירי העבודה ומרצ, הודיעה יו"ר גשר על כוונתה לפרק את השותפות עם שתי המפלגות

זמן צפייה: 07:41

יו"ר סיעת "גשר" אורלי לוי אבקסיס הגישה היום (שלישי) בקשה להתפצל לסיעה נפרדת - ולפרק את השותפות עם העבודה ומרצ.

החלטתה של לוי אבקסיס מגיעה לאחר חילוקי הדעות שהתפתחו בינה לבין ראשי שתי המפלגות, וכן לאחר החלטתה שלא להמליץ בפני נשיא המדינה על יו"ר כחול לבן בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה.

לוי אבקסיס נעדרה מסבב ההמלצות שנערך בתחילת השבוע אצל הנשיא, ובמקום זאת שלחה לו מכתב ובו הודיעה כי סיעתה לא ממליצה על אף אחד משני המועמדים: "מהטעם הפשוט שזו העת לממשלת חירום לאומית".

עוד בחדשות 13:

אורלי לוי אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד"

עיקר המחלוקת במו"מ לאחדות: משך כהונת נתניהו כראשון ברוטציה

ישראל ביתנו הגישה הצעת החוק שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

אורלי לוי אבקסיס בבית שאן
אורלי לוי אבקסיס בבית שאן | צילום: חדשות 13

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שלוי אבקסיס פורשת מסיעה. ב-2016, פרשה מישראל ביתנו וכיהנה כח"כית ללא סיעה.

לפני שבוע, גינתה לוי-אבקסיס בחריפות את אפשרות הקמתה של ממשלת מיעוט, וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

"כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה. "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב בחריפות לדבריה: "ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם".

בעקבות הסערה שעוררו דבריה, הוצבו שוטרים ביום רביעי בכניסת היישוב של יו"ר גשר, לאחר שקיבלה איומים על חייה. בד בבד, עשרות בני אדם הפגינו בפתח היישוב - חלקם נגדה וחלקם בעדה.