אורלי לוי אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד"

יו"ר סיעת גשר גינתה בחריפות את אפשרות הקמתה של ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת, והצהירה: "איני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מרצ, שנכפתה עלינו בלחץ גורמים רבים - ובראשם כחול לבן"

זמן צפייה: 04:58

יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס גינתה הערב (שלישי) בחריפות את אפשרות הקמתה של ממשלת מיעוט, וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

"כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה. "מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש".

אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיס | צילום: החדשות 13

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב בחריפות לדבריה: "ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם".

מוקדם יותר היום נפגשו הנהגת כחול לבן ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בפגישה נכחו יו"ר המפלגה בני גנץ, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ משה (בוגי) יעלון, ח"כ גבי אשכנזי, וליברמן. בתום הפגישה המשתתפים הוציאו הודעה משותפת בה נכתב: " הפגישה הייתה טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

בתוך כך, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הציג היום בפני השרים יריב לוין וזאב אלקין את רשימת תנאי הסף של מפלגתו לכניסה לממשלה. לוין השיב לפנייתו: "קיבלתי בהפתעה את מכתבך, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה. אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אליי בטעות".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, לפיד התייחס לפלונטר הפוליטי וכתב כי ממשלה צרה בתמיכתה של הרשימה המשותפת עדיפה מהמשך השיתוק הפוליטי. "הרשימה המשותפת תצביע פעם אחת ובזה זה ייגמר, זה עדיף מבחירות רביעיות", כתב לפיד.

"האפשרות הכי טובה היא זו שנתניהו פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומית", כתב בכיר כחול לבן. "הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. נתניהו דחה על הסף. הדבר היחיד שמעניין אותו זה שלושת כתבי האישום שלו".

"מה נשאר? רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השנייה אסון", הוסיף לפיד. "זה או להקים ממשלה צרה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק".