אורבך: "הודעתי לבנט - במצב הדברים הנוכחי אינני חלק מהקואליציה"

חבר הכנסת מימינה, שהתלבט בשבועות האחרונים לגבי המשך דרכו, הודיע לראש הממשלה כי הגיע למסקנה שהקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית - אך לא יצביע בעד פיזור הכנסת. "אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית"

זמן צפייה: 02:57

ח"כ ניר אורבך (ימינה) הודיע היום לראש הממשלה נפתלי בנט כי "במצב הדברים כפי שהוא כיום - אינני חלק מהקואליציה". בהודעה שפרסם כתב אורבך כי "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

"לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור", כתב אורבך, "הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום איננה ממלאת את ייעודה".

"מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל", הוסיף אורבך, "ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה", המשיך אורבך, "חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם".

לסיום כתב אורבך: "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

ח''כ ניר אורבך
ח''כ ניר אורבך | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמש נפגש אורבך פעמיים עם ראש הממשלה נפתלי בנט, כשעל השולחן בקשתו של בנט לעוד קצת זמן על מנת לנסות לארגן טוב יותר את הקואליציה. אורבך כבר אמר לכל מי ששוחח איתו בשבועיים האחרונים כי הוא חושב שאין תוחלת להמשך חייה של הקואליציה, ומעכב את פרישתו ממנה רק בגלל יחסיו הקרובים עם בנט.