בנט לחברי ימינה: "סילמן נשברה מרדיפה של חודשים, כולם רוצים שהממשלה תמשיך"

ראש הממשלה שוחח עם חברי סיעתו בעקבות פרישת יו"ר הקואליציה והאשים את האופוזיציה באלימות מילולית. הוא סיפר להם גם כי שוחח עם ראשי הקואליציה וטען כי הם תומכים בהמשך כהונת הממשלה: "האלטרנטיבה - חוסר יציבות מסוכנת למדינה". במקביל, סילמן נפגשה עם קארה וניסתה לשכנעו לערוק עימה

זמן צפייה: 06:22

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (רביעי) את חברי סיעתו בעקבות פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן ואמר כי "סילמן נשברה מרדיפה של חודשים, אלימות מילולית מאנשי ביבי וסמוטריץ' ברמה הנוראית ביותר. הדבר המרכזי שאנחנו צריכים לעסוק בו כרגע הוא ייצוב הסיעה והקואליציה".

"היא תיארה בפניי את האיומים על מקום העבודה של שמוליק בעלה ועל הילדים שלה בבני עקיבא, והיא נשברה בסוף", אמר בנט. "שוחחתי עם כל ראשי המפלגות - כולם רוצים להמשיך עם הממשלה הזו. הממשלה הזו עובדת למען אזרחי המדינה".

Original D9f76d02 291f 40e2 99
חה''כ עידית סילמן יו''ר ועדת הבריאות | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"יש 8% צמיחה, הפסקנו את הזרמת המזומנים לחמאס, אנחנו מנהלים מערכה בהקשר האיראני, ונלחמים בפשיעה במגזר הערבי. יש פה הזדמנות לקחת את האירוע הזה, ללמוד ממנו ולתקן את הפערים שנוצרו. כל הממשלה הייתה מושתתת על שמירת הסטטוס קוו, ולא על עשיית תנועות חדות. האלטרנטיבה היא עוד בחירות, ואולי עוד בחירות אחריהן, וחזרה לימים של חוסר יציבות מסוכנת למדינת ישראל".

במקביל סילמן נפגשה היום עם סגן השר אביר קארה ממפלגתה, במטרה לשכנע אותו לערוק עימה.

#msc 2022 Townhall Abraham Accords: Peace By Piece
גנץ | צילום: MSC

הערב שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת סיעה עם חברי כחול לבן שהתקיימה בזום: "שוחחתי עם ראש הממשלה היום ואנחנו נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה. כחול לבן הייתה ותמשיך להיות הסיעה הממושמעת והמרכזית ביותר בקואליציה. אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול".

Kloyhe
ניר אורבך

בתוך כך, חבר הכנסת ניר אורבך ביקר את בנט בישיבה ואמר כי "אי אפשר לקבל מצב שתשתמש בביטוי הגדה המערבית". את הדברים אמר בעקבות התבטאותו של בנט בפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. "מה אתה מצפה שנעשה כשאתם מתדרכים שאתה מחפש קהלים חדשים?", אמר אורבך לבנט, "הממשלה הזאת לא נותנת דגש לנושאים לאומיים ויהודיים. האגף השמאלי בממשלה חייב לדעת לחיות גם עם דברים שפחות נוחים לו".

חבר הכנסת מהליכוד יואב גלנט יצא נגד הכוונה האפשרית לשריין את סילמן בליכוד ואמר: "אין מקום לשריונים. לאף אחד. הדבר מיותר ואין סיבה לשריין על חשבון אנשים מצוינים שיש היום בליכוד".

ח''כ עידית סילמן
ח''כ עידית סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ישיבת סיעת ימינה התקיימה לאחר שרק הבוקר שלחה יו"ר הקואליציה עידית סילמן מכתב לבנט וכתבה כי היא אינה יכולה עוד לשאת את "הפגיעה בערכים ובגדלית שהם מהות וזכות". סילמן הוסיפה כי "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש". לאחר מכן בנט נפגש עם שרת הפנים איילת שקד וח"כ אורבך בניסיון למנוע פרישה נוספת.

רה"מ בנט לא עודכן על המהלך, ולאחר ששמע על פרישתה של סילמן בשעת בוקר מוקדמת הוא קיים התייעצות טלפונית על מנת להחליט כיצד להגיב לאירוע. ההערכה ב"ימינה" היא שסילמן קיבלה אופק פוליטי ותבטיח את מקומה הפוליטי במפלגה אחרת, למרות שאם היא פורשת תהיה לה בעיה חוקית לעשות את זה.