אורבך לאחר פגישתו עם בנט: "אעשה הכול כדי שזה יצליח"

אחרי שמשך את חתימתו מההצעה להחלפת יו"ר הכנסת, הח"כ מימינה תקף את נתניהו, וכתב: "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין"

זמן צפייה: 02:47

בתום פגישתו עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, כתב היום (חמישי) חבר המפלגה ניר אורבך כי "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכול כדי שזה יצליח". בהמשך, תקף אורבך את נתניהו והוסיף: "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

מוקדם יותר היום הגיש גוש השינוי למזכירות הכנסת את חתימותיהם של 61 חברי כנסת הדרושות כדי להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין בחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, שצפוי להיכנס לתפקיד בהתאם להסכם הקואליציוני. אלא, שזמן קצר לאחר מכן אורבך הודיע כי הוא מושך את חתימתו ובכך סיכל בינתיים את הרוב הדרוש למהלך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד

במקביל, גובר הלחץ על חברי "ימינה" למשוך את הסכמתם לגיבוש קואליציה עם גוש השינוי. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר להכרזתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ותקף ישירות את יו"ר ימינה נפתלי בנט: "הוא מכר את הנגב לרע"ם. כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

לאחר מכן גם הליכוד הוציא הודעה ותקף את בנט, בעקבות משיכת חתימתו של אורבך מההצבעה על יו"ר הכנסת: "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו"ר הכנסת מהימין. עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו 'עלה בידי' ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה".