בכחול לבן התנגדו לחוק שיזמו להפסקת כהונה לר"מ תחת אישום

החוק שהוצע בחודש מארס האחרון נפל בקריאה טרומית, לאחר שחברי מפלגתו של גנץ הצביעו נגדו. לפיד: "פועלים כגנבים בלילה" • צפו: ליברמן תקף את אמסלם - "תפסיק עם הצביעות - הידרדרת לזנות"

זמן צפייה: 01:02

הצעת החוק לפיה כהונת ראש ממשלה תופסק אם עומדים נגדו כתבי אישום נפלה היום (רביעי) בקריאה טרומית, לאחר שחברי כחול לבן, שהגישו את ההצעה בחודש מארס האחרון - התנגדו לה. יוצאת דופן הייתה השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש, שנמנעה בהצבעה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את חברי מפלגתו לשעבר בדיון בכנסת: "הם פשוט לא רצו להודות שהם מצביעים נגד הצעת חוק שהם מסכימים לה. אנשים שנשבעו שהם ילחמו כדי שאדם עם כתבי אישום לא יוכל לנהל את המדינה ועכשיו ישבו פה כגנבים בלילה".

במקביל, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התעמת עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, לאחר שהאחרון הטיח בו כי הוא חבר לרשימה המשותפת. ליברמן השיב לאמסלם: "תפסיק עם הצביעות, הפכת לחסיד שוטה - הידרדרת לזנות אדוני השר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר הבריאות: נפעל לקיצור שעות משמרות המתמחים בבתי החולים

האכיפה התחדשה: הוארך תוקפן של הגבלות הקורונה

מחאת ענף ההסעות הפרטיות: נהגי אוטובוס חסמו את נתיבי איילון

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2006171409' autoplay='0' credit='' desc='ליברמן תקף את אמסלם: "תפסיק עם הצביעות - הידרדרת לזנות"' kid='1_4motieqf' duration='149'']

דף הצעת החוק להפסקת כהונת ר''מ תחת כתב אישום
דף הצעת החוק להפסקת כהונת ר''מ תחת כתב אישום | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ סיכם היום עם השרים חילי טרופר, יזהר שי, אלון שוסטר, אסף זמיר ומיכאל ביטון, על התפטרותם מהכנסת, בעקבות כניסתו לתקוף של החוק הנורבגי. בשל התפטרות השרים, ייכנסו לכנסת ארבע חברות כנסת חדשות שסיכמו את הצטרפותן לכחול לבן - מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן והילה שי. האחרון הוא יוראי להב מיש עתיד, שהחליט להישאר במפלגתו.

שלשום אישרה הכנסת את החוק הנורבגי בקריאה שנייה ושלישית. 66 ח"כים הצביעו בעד החוק, שנועד לאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימת הסיעה, ו-43 הצביעו נגד. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה לאחר מחלוקות רבות מול גנץ בעניין החוק, ובכחול לבן זעמו על כך. באותו הערב נפגשו השניים ודנו במשך שעות ארוכות בניסיון ליישר את ההדורים.

באופוזיציה הביעו התנגדות חריפה לחוק, כאשר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר העברתו: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג'ובים הנורבגי. 110 מיליון שקלים לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי A8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג'ובים".