שרים בכחול לבן נגד ינקלביץ': "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"

לאחר ששרת התפוצות טענה כי גנץ תומך בהסדרת ההתנחלויות שאינן חוקיות, יו"ר המפלגה הבהיר בישיבת הסיעה כי "מאחזים בלתי חוקיים הם בלתי חוקיים"; ח"כ זמיר: "דבריה של ינקלביץ' עושים עוול"

שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שר הביטחון בני גנץ | צילום: צילום גנץ: רויטרס

עימות התפתח היום (שני) בישיבת הסיעה של מפלגת כחול לבן, בין חבר הכנסת אסף זמיר לבין שרת התפוצות עומר ינקלביץ', זאת לאחר שהשנייה טענה אתמול כי יו"ר המפלגה בני גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות. "ההתבטאויות שלה עושות עוול גדול", טען זמיר, "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע". גם גנץ עצמו יצא נגד הדברים, והבהיר: "מאחזים בלתי חוקיים הם בלתי חוקיים נקודה".

ינקלביץ', כאמור, עוררה סערה כאשר בעת שיצאה אל תושבי מאחזים שהגיעו אתמול למיצג מול משרד ראש הממשלה, אמרה להם כי "שר הביטחון תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה". את התושבים כינתה כ"חלוצים", והוסיפה כי יצאה אליהם משום שרצה להביע תמיכה, "ולעמוד לצדכם במאבק הצודק שלכם".

עוד אמרה אתמול השרה לתושבי המאחזים כי "מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל", והבטיחה: "נעשה כל אשר ביכולתנו כדי לסייע לכם. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: נצביע נגד בחירות; כחול לבן: הציבור סיים לקנות את שקריו

רוקדים בצפיפות, בלי מסכות: תיעוד ממסיבת תיכוניסטים בחולון

הורים מהדרום עוכבו לחקירה בחשד שהתעללו בבתם התינוקת

מוקדם יותר היום התקיימה ישיבת סיעה גם של מפלגת הליכוד, שבה התייחס ראש הממשלה לאפשרות של פיזור הכנסת, והצהיר: "הליכוד תצביע ביום רביעי נגד הליכה לבחירות - ובעד אחדות". בנימין נתניהו יצא נגד ההצעה לקיום בחירות שתעלה לדיון בעוד יומיים, והאשים את האופוזיציה כי היא גוררת את ישראל ל"בחירות מיותרות".

במפלגת כחול לבן יצאו נגד דבריו של נתניהו, ותקפו: "הציבור סיים לקנות את השקרים שלו. אם לא היה משפט - היה תקציב". מנגד, בש"ס דווקא גיבו את ראש הממשלה, ומסרו: "גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה".