עקב תביעת הדיבה: אולמרט דורש בדיקה פסיכיאטרית למשפחת נתניהו

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר הגישו את כתב ההגנה, התעקשו כי משפחת נתניהו אכן לוקה במחלת נפש, ודרשו לאפשר לו להוכיח זאת. "להפרעות נפשיות רבות קיים, כידוע, קשר גנטי"

בנימין נתניהו ואהוד אולמרט
בנימין נתניהו ואהוד אולמרט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט דורש מראש האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר לעבור בדיקה פסיכיאטרית על ידי רופא מומחה מטעמו. זאת, בתגובה לתביעת הדיבה שהגישו השלושה נגדו, לאחר שזה טען כי המשפחה לוקה בנפשה. לדבריו, כדי להוכיח "את האמת שבדבריו", עליהם לעבור את הבדיקה או למחוק את התביעה.

פרקליטיו של אולמרט טענו כי לראש הממשלה לשעבר ידוע שגברת נתניהו עברה טיפולי נפש במוסדות רפואיים שונים, וכי הדברים שאמר אינם בגדר גנאי אלא תיאור מצב של בני אדם הראויים ל"טיפול הולם ויחס ראוי".

שרה, בנימין ויאיר נתניהו
שרה, בנימין ויאיר נתניהו | צילום: רויטרס

"הפרסומים בנוגע לכך שמשפחת נתניהו לוקה במחלת נפש, משקפים את המציאות", טענו עורכי דינו של אולמרט, אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל. "אולמרט בסך הכול הביע את דעתו, בתום לב, ומתוך חרדה כנה ואמיתית לגורלה של מדינת ישראל, תחת שלטון נתניהו".

עוד נכתב בכתב ההגנה כי "לנתבע יש יסוד סביר להאמין בכך, שגם מר נתניהו וגם בנו זכו לטיפולים נפשיים, ושיש אפשרות סבירה לכך, שגם הם לוקים בנפשם". כמו כן, נכתב כי "להפרעות נפשיות רבות קיים, כידוע, קשר גנטי".

אהוד אולמרט בוועידה הלאומית של חדשות 13
אהוד אולמרט בוועידה הלאומית של חדשות 13 | צילום: חדשות 13

בליכוד הגיבו לאולמרט, ולא נותרו חייבים: "מי שבריא בנפשו לא מציע לאבו מאזן את הכותל המערבי. אם אולמרט לא מתנצל - לפחות שישתוק".