אבו מאזן לאולמרט: "מוכן לחדש את המו"מ מהנקודה שהופסקה איתך"

במסיבת עיתונאים בניו יורק, הצהיר יו"ר הרשות כי הוא שמח להיפגש עם רה"מ לשעבר: "אדם שמאמין בשלום", וטען: "היינו קרובים לפתרון הסכסוך". אולמרט: "אבו מאזן - השותף היחיד האפשרי לשלום"

זמן צפייה: 07:04

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בניו יורק. במהלך מסיבת העיתונאים הצהיר יו"ר הרשות בפני אולמרט: "אני מוכן לחדש את המשא ומתן עם ישראל מאותה נקודה שבה הוא הופסק איתך". עוד ציין אבו מאזן כי הוא שמח להיפגש עם אולמרט, שהוא לדבריו "אדם שמאמין בשלום".

"שלום יוכל להיות מושג דרך שיחות בין שני הצדדים, כדי שיוכלו לחיות ביחד", המשיך אבו מאזן. "השלום לא יכול להתרחש בסיפוח או בקביעת דעתך על מישהו אחר. צריך שלשני הצדדים יהיה רצון לחיות ביחד".

אולמרט אמר: "אני שמח לשמוע התחייבות חוזרת לרצון של פלסטין לעשות כל מאמץ להגן על כולם מפני אלימות ופעולות טרור, ההתחייבות הזאת היא הכרחית לתחילת יצירת אמון. למרות שיש לנו חילוקי דעות, הוא איש של שלום. הוא מתנגד לטרור ולכן הוא הפרטנר היחיד שאפשר לעשות איתו שלום".

עוד בחדשות 13:

אבו מאזן במועצת הביטחון: עסקת המאה לא תהיה נקודת מוצא למו"מ

מכתב סודי ומתווכת: מאחורי הקלעים של פגישת רה"מ ומנהיג סודאן

אבו מאזן ואהוד אולמרט
אבו מאזן ואהוד אולמרט | צילום: GettyImages/אימג'בנק

נתניהו התייחס למסיבת העיתונאים של השניים ואמר: "זו נקודת שפל, בושה וחרפה". "אחרי שלוש שנים שפעלתי אצל טראמפ כדי להביא לתוכנית המאה שהיא מכירה בריבונות ישראל בכל היישובים, הולך ראש ממשלה לשעבר לאבו מאזן כדי להילחם בתוכנית. זה דבר בלתי נתפס". את הדברים אמר בריאיון בערוץ 20. ימינה מסרה בתגובה כי "העבריין המורשע אולמרט, שכבר הסכים לוותר על הכותל, מכשיר היום את הקרקע למו"מ העתידי שינהל גנץ להקמת מדינת טרור פלסטינית".

מוקדם יותר הערב נאם אבו מאזן במועצת הביטחון של האו"ם. "אנחנו דוחים נחרצות את תוכנית המאה - היא לא צריכה להיות נקודת מוצא לאף משא ומתן", הצהיר. "אני פונה לנשיא האמריקני טראמפ ואומר - התוכנית אינה ישימה".

אבו מאזן במועצת האו''ם
אבו מאזן במועצת האו''ם | צילום: חדשות 13

"תוכנית השלום היא עסקה אמריקנית-ישראלית שמטרתה לחסל את הסוגיה הפלסטינית", המשיך יו"ר הרשות. "באתי לכאן היום כדי לדרוש צדק בשם הפלסטינים, ולומר ששלום בין ישראל לפלסטינים עדיין אפשרי וניתן להשיג אותו".

אבו מאזן הציג בפני הנוכחים את המפה המוצעת בתוכנית, וטען כי "היא כמו גבינה שוויצרית - מי יסכים שמדינתו תהיה כך?".

יו"ר הרשות אמר כי "אם יהיה שלום בין ישראל לפלסטין זה יהיה הסכם השלום היפה ביותר, אבל תנו לנו הזדמנות להשיג אותו. השגנו שלום באוסלו ללא עזרה של אף מדינה, אבל הם התנקשו ברבין - למה הם עשו את זה?". עוד הוסיף: "אנחנו לא יכולים להסכים שארה"ב תהיה המתווכת היחידה. אנחנו קוראים לקהילה הבין-לאומית להפעיל לחץ על ממשלת ישראל כדי לעצור בעדם לכבוש את האדמות שלנו, כל מי שמאמין בשלום בישראל מוזמן להצטרף אלינו כדי ליצור שלום אמיתי בין ישראל לפלסטין".