מנדלבליט לאוחנה: פעלת בחוסר סמכות, יש לחסן האסירים ללא דיחוי

היועץ המשפטי לממשלה שלח מכתב לשר לביטחון הפנים, שבו הבהיר לו כי אין בכוחו למנוע מאסירים בבתי הכלא להתחסן: "החלטה שנגועה באי-חוקיות בולטת. על שב"ס לחסנם בהתאם לסדרי העדיפויות"

זמן צפייה: 01:37

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שישי) לשר לביטחון פנים כי אין בסמכותו לקבוע שלא לחסן אסירים בבתי הכלא. "ההנחייה ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת", כתב מנדלבליט לאוחנה, והבהיר: "על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי - בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו ע"י גורמי הבריאות המוסמכים".

כמו כן, היועמ"ש לא אישר לשר לקבל ייצוג משפטי פרטי בדיונים בבג"ץ כפי שביקש. בשבוע הבא עורכי הדין אביגדור פלדמן ובן מרמרלי מטעם העמותה לזכויות האסיר יעתרו נגד החלטת אוחנה.

שר המשפטים בני גנץ התייחס להחלטת היועמ"ש, וכתב עליה כי היא "מחייבת", כלשונו. "מנדלבליט הוא הפרשן המוסמך לחוק עבור הממשלה. רצונו של השר אוחנה לעשות הון פוליטי על מזבח בריאותם וחייהם של האסירים המבוגרים והחולים - לא רק שלא חוקית, היא גם מסוכנת ומבישה מוסרית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות הודיע: מהשבוע הבא – חיסונים לבני 45 ומעלה

סקר: 70% חשו תופעות לוואי לאחר קבלת החיסון השני מפני קורונה

אחרי שנגנבה: הכלבה ששלמה וישינסקי קיבל עקב נפילת בנו אותרה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

בתגובה לדברי גנץ, השיב השר אוחנה בטוויטר: "כמה שטחי. שמא תואיל להסביר מדוע עמדתו של יועץ בלתי נבחר מחייבת ועמדתו של הגורם בממשלה האמון על בתי הסוהר איננה? ובאותה הזדמנות תואיל להסביר את המוסריות בכך שהאסירים (שנשארים במקומם) יחוסנו לפני הסגל (שיוצא ונכנס)? גם עם חיסוני החיילים חיכית עד שיחוסנו האסירים, אדוני שר הביטחון?".

במקביל, היום החל מבצע חיסון סוהרי שב"ס, ועד כה חוסנו כ-80% מכלל סגל הסוהרים. כ-2,000 סוהרים נוספים ישלימו את החיסון. גונדר קטי פרי, נציבת בתי הסוהר, ביקרה במהלך היום במוקדי החיסונים: "נעשו מאמצים כבירים להקצאת מנות חיסון לטובת כלל הסוהרים ואני מודה לכולם על המאמץ", אמרה. "סגל הסוהרים ואני בראשם, נממש את האחריות האישית שיש לכל אחד ואחת מאיתנו כלובשי מדים כלפי הציבור כולו וכלפי הכלואים שאנו מופקדים על משמורתם".

כזכור, לפני כשלושה שבועות הנחה אוחנה את שירות בתי הסוהר שרק נשות ואנשי הסגל יקבלו חיסון לנגיף הקורונה, והודיע כי אין לחסן אסירים ביטחוניים ללא אישור ובהתאם להתקדמות החיסונים בציבור הכללי.

בשבוע שעבר, הייתה זו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין עמית מררי, שמחתה על החלטתו של אוחנה, והבהירה לו כי היא ניתנה בחוסר סמכות. אוחנה השיב במכתב משלו כי ההחלטה לא תשתנה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט