אוחנה על השוטר שירה למוות בגבר הלוקה בנפשו: "נהג כמצופה"

השר לביטחון הפנים שוחח עם השוטר שהיה מעורב בתקרית בחיפה שבה נהרג מוניר ענבתאווי, וגיבה אותו: "פעל במהירות וביעילות, להדוף את התקיפה שהייתה על חייו". מח"ש ממשיכה בחקירת האירוע

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, התייחס היום (שלישי) לתקרית הירי בחיפה שבמהלכה שוטר ירה למוות במוניר ענבתאווי, אזרח ערבי הלוקה בנפשו - וגיבה אותו. אוחנה, אשר קיים אמש שיחה עם השוטר, הדגיש כי זה פעל בדיוק כפי שמצופה ממנו "במהירות וביעילות, בכדי להדוף את התקיפה שהיתה על חייו".

עוד הוסיף אוחנה כי הוא משתתף בצער משפחת ההרוג, אך יחד עם זאת, מעניק גיבוי מלא לשוטרים. "ידעו כל שוטר ושוטרת, כי יקבלו גיבוי מלא לכל מעשה שנועד למנוע פגיעה בחייהם ובחיי אזרחים — ולא רק גיבוי, אלא גם את מלוא ההערכה", אמר השר לביטחון הפנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חופשת פסח באוויר הפתוח: המוני מבקרים באתרי הטבע והגנים בארץ

ביקורת על המו"מ עם חברות החיסונים: "מדוע אין גמישות לממשלה?"

גנץ נפגש עם עבאס: "ביקש שיתמוך במועמד שיציב גוש השינוי"

מוניר ענבתאווי יחד עם אחותו
מוניר ענבתאווי, נורה למוות על ידי שוטרים | צילום: מרכז מוסאוא

כזכור, באירוע הירי נהרג ענבתאווי, תושב חיפה בן 33, על ידי שוטרים. זאת, לאחר שניסה לדקור אותם והתנגד למעצר. אחד השוטרים נפצע קל במהלך התקרית. בעקבות האירוע, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה פתחה בחקירה בנושא.

אתמול, אחותו של ההרוג סיפרה לחדשות 13 כי "אחי דרש מאמא שלנו 50 שקלים, אך היא סירבה והתקשרה אליי שאבוא להשגיח עליו כי הוא מסוכן לציבור". עוד הוסיפה לספר: "הגעתי לבית הורי, ניסיתי לשמור עליו אך הוא ירד לרחוב. מחשש לחיי האנשים וכי מדובר באדם בעל מוגבלות שכלית, אמי התקשרה למשטרה שהגיע וירתה בגבו של מוניר וגרמה למותו", אמרה האחות.