בית המשפט על אוחנה: "עשה לכאורה שימוש לרעה בסמכויותיו"

פרסום ראשון: כשנה וחצי לאחר שהפר צו איסור פרסום וחשף פרטים חסויים מתיקי נתניהו, השופטת קבעה כי חסינותו של אוחנה מגינה עליו - אולם לא חסכה בביקורת: "התבטאויותיו סיכנו את ניר חפץ"

זמן צפייה: 01:20

כשנה וחצי לאחר שהשר לשעבר אמיר אוחנה נתבע ע"י העד בתיקי נתניהו ניר חפץ משום שהפר, לכאורה, צו איסור פרסום בעניינו, בית משפט השלום קבע היום (שלישי) כי חסינותו של אוחנה מגינה עליו בעניין זה - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13.

חרף החלטתה, השופטת כוכבה לוי לא חסכה בביקורת מהשר לשעבר, ובפסק הדין כתבה כי הוא "עשה לכאורה שימוש לרעה בסמכויותיו ובתפקידו, ומצא לנכון להתבטא באופן שיש בו להלך אימים על חפץ ואף לסכן אותו". חפץ ופרקליטיו מתכננים לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי ולדרוש להסיר את החסינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הדגלים בירושלים הסתיים – 17 נעצרו; אלפים מרוכזים בכותל

איש סודו, יועץ תקשורת – ועיתונאית: המינויים החדשים של בנט

בנט וארגמן נועדו לראשונה: כהונת ראש השב"כ תוארך עד אוקטובר

אילן סופר ורון אביב, באי כוחו של חפץ, מסרו בתגובה: "כפי שנפסק, אמיר אוחנה עשה שימוש ציני לרעה במעמדו כשר משפטים וכחבר כנסת וביזה את הכנסת, בניגוד לחוק ובניגוד להנחיות היועץ המשפטי של הכנסת. לא בכדי ציין בית המשפט בעדינות, כי הוא 'הצטער לשמוע את עדותו' המבישה של מי ששימש בעת אמירת הדברים כשר המשפטים. בכוונת חפץ לערער לבית המשפט המחוזי נגד ההחלטה המהווה תקדים מסוכן לשימוש פסול, שעלולים לעשות חברי כנסת במטריית החסינות גם בעתיד".

אמיר אוחנה, ניר חפץ
אמיר אוחנה, ניר חפץ | צילום: חדשות 13

כאמור, בנובמבר אשתקד, עד המדינה בתיק 4000 הגיש תביעה נגד אוחנה והעיתונאי יעקב ברדוגו, זאת משום שהשניים חשפו, לכאורה, פרטים אסורים לפרסום תחת צו משפטי מחקירתו. זאת, במטרה להצביע על כשלים בחקירת יועצו לשעבר של נתניהו ועל הלחצים שהופעלו עליו, לטענתו, להפוך לעד מדינה. אוחנה מסר אז בתגובה כי לא ידע אודות צווי איסור הפרסום, אך כאמור, הוא התייחס אליהם ישירות בנאומו בכנסת.