הקואליציה מנסה לשרוד: עבאס הציע שיריון לח"כית הפורשת

יו"ר רע"מ נפגש היום עם ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי בביתה והציע לה שיריון במפלגתו תמורת המשך התמיכה בקואליציה, אך היא לא השיבה. בשיחות עם גורמים פוליטיים אמרה רינאוי-זועבי כי היא יודעת שחזרה של נתניהו תהיה רעה לחברה הערבית, אך לא שמעו ממנה שתמשיך להצביע עם הקואליציה

זמן צפייה: 00:33

המשך הניסיונות של הקואליציה לתחזק לאחר פרישת הח"כית ממרצ: לחדשות 13 נודע הערב (שישי) כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שנפגש הבוקר עם ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי בביתה, הציע לה שיריון תמורת המשך תמיכה בקואליציה.

רינאוי-זועבי לא השיבה להצעה וממשיכה לשדר מסרים סותרים. עם זאת, ביחס להצבעה על חוק פיזור הכנסת, ככל הנראה היא לא צפויה לתמוך וזאת על אף שרק הערב אמרה לחדשות 13 כי היא שוקלת גם להצביע בעד.

רינאוי-זועבי אמרה היום לגורמים פוליטיים ששוחחו איתה שלאוכלוסיה הערבית רע שנתניהו יחזור וכי היא לא מתכוונת כרגע לפרק את הקואליציה אבל גם לא שמעו ממנה שהיא תצביע עם הקואליציה.

לאחר שיצא מהפגישה, השיב עבאס לשאלת חדשות 13 האם הצליח לשכנע אותה להישאר בקואליציה אמר: "אני לא צריך לשכנע. חברת הכנסת רינאוי-זועבי נבחרה כדי לייצג את החברה הערבית, והיא עשתה את זה ותעשה את זה, יש לה אחריות גדולה ואני סומך עליה".

בשיחה עם אלמוג בוקר ב"אלמוג בשישי" לא פוסלת רינאוי-זועבי אפשרות שתצביע בעד. "אם החוק לפיזור הכנסת, אני אשקול את ענייני ואת הצבעתי. אני אשקול את זה ביני לבין עצמי. לא אהיה מושפעת משום דבר", אמרה.

היא התייחסה גם להרכב הממשלה וסיפקה הסבר נוסף מדוע החליטה לפרוש. "יש סוגיה שהיא ממסגרת את הכול והיא נקראת "כיבוש". הממשלה הזו לא יכולה לסיים את הכיבוש", כך רינאוי-זועבי.