מנדלבליט עונה לאוחנה: לעולם לא מקבלים החלטות משיקולים אישיים

לאחר שהשר לבט"פ תקף את היועמ"ש וטען כי יצא לקרב אישי נגד רה"מ, מנדלבליט השיב: "ההחלטות מתקבלות רק על בסיס מקצועי. גם מול השמצות ותיאוריות קונספירטיביות, לא נירתע מלבצע את תפקידנו"

זמן צפייה: 00:28

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הערב (שני) לטענות שהפנה נגדו בשבוע שעבר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, לפיהן הוא נראה "כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה", ואמר: "ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים - גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות. אנו לא נירתע מלבצע את תפקידנו".

מי שעוד התייחס לעניין הוא שר המשפטים אבי ניסנקורן, שכתב בדף הטוויטר שלו כי "ביקורת היא לגיטימית, אבל ההתלהמות נגד משרתי ציבור חייבת להיפסק. בימים האחרונים ראינו מופעי השתלחות ברז ניזנרי, ליאת בן ארי ומנדלבליט. שיהיה ברור - מדובר בשליחי ציבור מצויינים שעושים עבודתם נאמנה. הגיע הזמן שפוליטיקאים יפסיקו לחפש אשם תורן בכל פעם שלא נוח למישהו עם שלטון החוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מרד המסעדנים: "איאלץ לפתוח הערב – לא השאירו לי ברירה"

1,819 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול – 213 חולים במצב קשה

נתניהו נגד שאול מרידור: "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה"

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כאמור, בשבוע שעבר תקף אוחנה את מנדלבליט וכתב לו כי "ממכתבך הזחוח, עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו". ככל הנראה, קדם לדברים מספר דוגמאות אותן שלח השר ליועץ המשפטי, בהן נשמעו איומים מפורשים על חיי נתניהו. לטענתו של אוחנה, היועמ"ש לא פירט במכתב התגובה אם נפתחה חקירה ואם החשודים נעצרו.

"נדמה בעת האחרונה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה", הוסיף אוחנה לתקוף, "בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות. אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי - בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעים כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו".

"מה המקור החוקי לסמכות שנטלת לעצמך להחליט מתי המשטרה תפתח בחקירה בעבירה של הסתה לאלימות? התוכל להפנות לסעיפי החוק", ביקש השר לביטחון הפנים. "ככל שננקטו אמצעים, נפתחו חקירות, נעצרו עצורים – יש לפרסם זאת למען יראו ויראו. מההסתה הפרועה עולה רושם ש'אין דין ואין דיין'".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה | צילום: לע''מ