אוחנה ליועמ"ש: אינך מתייחס לאיומים על רה"מ – יצאת נגדו לקרב

השר לביטחון הפנים תקף את מנדלבליט וכתב שלא ייחס משקל לטענותיו על איומים נגד נתניהו ומשפחתו. "המכתב ששלחת לי זחוח. מדובר בדיני נפשות - מההסתה הפרועה עולה רושם ש'אין דין ואין דיין'"

זמן צפייה: 00:28

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקף היום (שישי) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכתב לו כי "ממכתבך הזחוח, עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו".

"נדמה בעת האחרונה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות", כתב אוחנה. "אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי - בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעים כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מרד המסעדנים: "איאלץ לפתוח הערב – לא השאירו לי ברירה"

1,819 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול – 213 חולים במצב קשה

נתניהו נגד שאול מרידור: "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה"

אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס, משרד המשפטים

ככל הנראה, אוחנה שלח למנדלבליט שורה של מקרים שבהם נשמעו איומים מפורשים על חיי נתניהו, אך לטענתו היועמ"ש לא פירט במכתב התגובה אם נפתחה חקירה ואם החשודים נעצרו.

"מה המקור החוקי לסמכות שנטלת לעצמך להחליט מתי המשטרה תפתח בחקירה בעבירה של הסתה לאלימות? התוכל להפנות לסעיפי החוק", ביקש השר לביטחון הפנים. "ככל שננקטו אמצעים, נפתחו חקירות, נעצרו עצורים – יש לפרסם זאת למען יראו ויראו. מההסתה הפרועה עולה רושם ש'אין דין ואין דיין'".

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu And His Wife, Sara Attend A State Memorial Ceremony At The Tomb Of The Patriarchs, A Shrine Holy To Jews And Muslims, In Hebron
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים, כזכור, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לבית משפט השלום באשקלון נגד צבי סבג, בן 57 תושב העיר, בגין איומים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר. סבג מואשם כי יצר משתמש בפייסבוק בשם "צביקה סבג" כשתמונת הפרופיל בחשבון היא ציור של ראש הממשלה עם חבל תלייה לצווארו.

כמו כן, תחת הקטגוריה "אודות" בעמוד הפרופיל בחשבון הנאשם כתב: "שונא שנאת מוות את בנימין שרה ויאיר נתניהו ואת כל מי שמשתף איתם פעולה". לאחר מכן פרסם פוסט שבו פנה למשטרה וכתב כי "משטרת ישראל. תתכוננו לכוון את התנועה להלוויות של בנימין שרה ויאיר נתניהו. תודה".