חרף המחלוקות: החוק הנורבגי אושר בכנסת - נתניהו נעדר מההצבעה

הכנסת אישרה ברוב של 66 ח"כים את החוק, שנועד לאפשר לשרים להתפטר מהכנסת - ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימת הסיעה. בכחול לבן זעמו על היעדרותו של רה"מ

זמן צפייה: 02:24

הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את החוק הנורבגי בקריאה שנייה ושלישית. 66 ח"כים הצביעו בעד החוק, שנועד לאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימת הסיעה, ו-43 הצביעו נגד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה לאחר מחלוקות רבות מול גנץ בעניין החוק, ובכחול לבן זעמו על כך. אתמול, השניים נפגשו ודנו במשך שעות ארוכות בניסיון ליישר את ההדורים והגיעו לאיזושהי הסכמה.

החוק הנורבגי מאפשר לגנץ להכניס חמישה חברי כנסת חדשים, נתניהו דרש בתמורה להגדיל את הביטחונות שלו מפני התערבות של בג"ץ בהסכם שלהם. בכחול לבן זעמו על הליכוד, שלטענתם רצו לחגוג בתקשורת, ואמרו אמש לחדשות 13 כי "כל מחווה טובה שגנץ עושה כדי לעבוד בטוב עם נתניהו מתפרשת כניצחון בפני הליכוד, הם רצים כדי לחגוג על הגב שלו, ככה לא מתנהל מי שרוצה לנהל ממשלה מתפקדת.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הליכוד מעכבת החוק הנורבגי; רה"מ וגנץ נפגשו: "לא היו הסכמות"

ברוב של 64 קולות: החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה

ברוב של 66 קולות: הכנסת אישרה את החוק הנורבגי בקריאה טרומית

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

באופוזיציה הביעו התנגדות חריפה לחוק, ויו"ר יהאופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר העברתו: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג'ובים הנורבגי. 110 מיליון ש"ח לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג׳ובים".

גם ח"כ עופר שלח תקף: "החוק המגונה הזה הוא מחיר הריצפה שקיבלה כחול לבן עבור כניעתה המוחלטת לנתניהו. אולי עכשיו, כשסידר לכמה עריקים ג'וב, יתפנה בני גנץ לעיין במפת הסיפוח, או להתעניין בגורלם של אלה שהכסף שמגיע להם יילך למימון החוק המיותר עליו נלחם".