סבב מינויים בממשלה: ביטן שר החקלאות, חוטובלי - שרת התפוצות

רה"מ החליט על מינויו של ביטן החשוד בשוחד, צעד שעורר תגובות נזעמות: "ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע". שאשא ביטון תקבל את תיק הרווחה ויצחק כהן (ש"ס) ימונה לשר השיכון. ברקת לא קיבל תיק

זמן צפייה: 03:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) על סבב מינויים בממשלה. סגנית השר ציפי חוטובלי תמונה לשרת התפוצות, יפעת שאשא ביטון - לשרת הרווחה, סגן השר יצחק כהן ימונה לשר השיכון והבינוי, וח"כ דוד ביטן ימונה לשר החקלאות. זאת, חרף העובדה כי ביטן חשוד בשוחד.

ביטן הודה לנתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "אני מודה לרה"מ על האמון שנתן בי, אפעל באחריות כשטובת הציבור לנגד עיני. שאיפתו של כל איש ציבור היא לשרת את ציבור בוחריו ואת אזרחי ישראל מהממשלה. אוכיח בעשייתי, כפי שעשיתי לאורך כל הדרך, לכל תפקיד אליו אני נכנס אני פועל להביא לתרומה משמעותית לחברה הישראלית".

מכחול לבן נמסר בתגובה למינוי ח"כ ביטן: "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו".

עוד בחדשות 13:

מסתמן: ביטן ימונה לשר החקלאות; ש"ס תקבל את השיכון

יועמ"ש הכנסת: אין מניעה משפטית לדון בבקשת החסינות של נתניהו

סקר: כחול לבן מובילה עם 36 מנדטים; 50% מהנשאלים נגד חסינות

Eqzgls
דוד ביטן

מהמחנה הדמוקרטי נמסר: "משרד החקלאות הוא לא פרס לפוליטיקאים מושחתים. ממשלה שהורידה את החקלאות על הברכיים מטילה כעת אות קלון על הענף כולו. נתניהו משתין מהמקפצה כשהוא ממנה חשוד בשורת מעשי שוחד לתפקיד שר בממשלה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב אף הוא: "מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון בתקופת מעבר זה לא פחות ממחטף פוליטי, במטרה לקבוע עובדות בשטח. לא מספיק שש"ס מחזיקה במשרד הפנים שמעביר תקציבים לטובת ערים חרדיות על חשבון הפריפריה, עכשיו משרד השיכון יעביר שטחי קרקע ירוקים וחקלאיים מהמועצות האזוריות לערים חרדיות. אני קורא לראשי המועצות האזוריות לגלות עירנות ולא להסס ללכת לערכאות משפטיות במידת הצורך".

בכיר בליכוד מסר בתגובה לדברים: "ראש הממשלה נתניהו התחייב לח"כ דוד ביטן לתפקיד שר הרבה לפני החקירות בעניינו - וראש הממשלה עמד במילתו".

דוד ביטן, ציפי חוטובולי, יפעת שאשא ביטון, יצחק כהן
דוד ביטן, ציפי חוטובולי, יפעת שאשא ביטון, יצחק כהן | צילום: עמוס בן גרשום לע''מ, דוברות מפלגת כולנו, shutterstock

אתמול פורסם בחדשות 13 כי מסתמן שראש הממשלה ימנה את ביטן לתפקיד, למרות החשש כי אם הוא ימונה לשר הדבר יאיץ את הגשת כתב האישום נגדו. בליכוד אמרו כי נתניהו עדיין מתכוון לעמוד במילתו ולמנות אותו לשר.

על אף שש"ס דרשה את תיק הרווחה, היא תקבל את משרד השיכון, ויפעת שאשא-ביטון, שהגיעה לליכוד ממפלגת כולנו, תמונה לשרת הרווחה. זאת, משום שישנן הערכות כי שר האוצר משה כחלון לא מתכוון להתפטר מרשימת הליכוד בבחירות הקרובות, אלא רק עושה סימנים שהוא מעוניין בכך, כדי להימנע מהתעסקות בהבטחתו לפיה לא יישב בממשלה תחת נתניהו, אם יוגש נגדו כתב אישום.