הליכוד: ניסנקורן סגר עסקה סודית עם מנדלבליט; השר: עלובי נפש

במפלגה האשימו את שר המשפטים בגרירת ישראל לבחירות "בשל עסקה שרקם עם היועמ"ש במסגרתה נסגר התיק נגדו". ניסנקורן בתגובה: "המתקפות שלכם רק מחזקות אותי". מנדלבליט: "ניסנקורן לא היה חשוד"

זמן צפייה: 04:46

הקרע בקואליציה: בליכוד תקפו היום (שישי) את שר המשפטים אבי ניסנקורן, והאשימו אותו בגרירת המדינה לבחירות בשל "עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו". זאת, בהתייחס לפרסום שבו נקשר שמו ב-2017.

בהודעה שהוציאה המפלגה נכתב: "ניסנקורן מפר את ההסכם הקואליציוני ומסרב להקים ועדה למינוי בכירים בשירות המדינה. עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט - ומינה במקומו את מנדלבליט שהפסיק את החקירה נגד עצמו. האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור - ומייד".

בתגובה, כתב ניסנקורן בחשבון הטוויטר שלו: "לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק. עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי".

בנימין נתניהו ואבי ניסנקורן
בנימין נתניהו ואבי ניסנקורן | צילום: sutterstock

לאחר מכן, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט: "בעקבות פרסום עיתונאי מתחילת שנת 2017, שבו הועלו טענות שונות לגבי הבחירות להסתדרות העובדים ולגבי ניסנקורן, הועלתה האפשרות לבצע בדיקה של הנושא. הנושא נבחן במשטרה שסברה כי אין מקום להמשך טיפול משטרתי בנושא. בפגישת עבודה במאי 2020 הביא ראש אח"מ בפני היועמ"ש נושאים שהיו מטופלים בלשכת פרקליט המדינה עד אז. אחד מהנושאים היה המלצת המשטרה מאוקטובר 2017 שלא לפתוח בחקירה פלילית, עניין שהועלה מחדש לנוכח האפשרות שמר ניסנקורן ימונה לתפקיד שר בממשלה".

"היועץ המשפטי לממשלה ביקש מראש אח"מ לבצע בחינה נוספת של ההמלצה, ולברר האם העמדה המובאת בהמלצה משנת 2017 שלא לפתוח בחקירה תקפה גם בעת הזו. לאחר בחינה נוספת ועדכנית של הדברים הודיע ראש אח"מ ליועץ המשפטי לממשלה כי אין שינוי בעמדה שהוצגה בשנת 2017 ועל כן יש לסיים את הטיפול בנושא ולגנוז את העניין, כפי שהומלץ ב-2017. היועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדת ראש אח"מ, ובכך תם הטיפול של מערכת אכיפת החוק בנושא".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

עוד הדגיש היועמ"ש: "למען הסר ספק, נדגיש כי השר ניסנקורן איננו חשוד ולא היה חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה. ההשתלשלות המתוארת לעיל, שעיקרה בהתייעצויות פנימיות של גורמי אכיפה שונים, לא נוהלה מטבע הדברים במישור הגלוי ומשכך לא פורסמה ברבים, וממילא הדברים גם לא הובאו לידיעתו של השר ניסנקורן.