ניסנקורן: מתקפות נטולות רסן על היועמ"ש - חציית קו אדום

בתגובה לדברי אמסלם, שטען כי "אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין", כתב שר המשפטים בטוויטר: "יש לי אמון מלא ביועמ"ש". ח"כ מיקי לוי: "חברתם למאפיה של נאשם בשוחד, אתם שותפים לחרפה"

זמן צפייה: 01:57

שר המשפטים אבי ניסנקורן הצהיר הבוקר (חמישי) כי "יש לי אמון מלא ביועמ"ש. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום". את הדברי כתב בחשבון הטוויטר שלו. זאת, בתגובה לדברי השר דודי אמסלם, שטען מוקדם יותר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי "אין מחלוקת שמנדלבליט לכאורה עבריין - שומעים את זה בהקלטות, לא צריך פרשנות או שפטים עליונים".

בתגובה לדברי ניסנקורן, הגיב ח"כ מיקי לוי בחשבון הטוויטר שלו: "אתה יכול לשוב ולהבהיר מה שאתה רוצה, זה לא רלוונטי. חברתם למאפיה של נאשם בשוחד שתוקפת את כל גורמי אכיפת החוק. אתם שותפים מלאים לחרפה".

עוד בחדשות 13:

שלושה ימים לפתיחת משפט נתניהו: תתוגבר האבטחה על השופטים

"ביתר את גופתה": תושב בת ים מואשם ברצח אשתו טטיאנה חייקין

שני אירועי ירי במזרח י-ם: בת 4 נפצעה אנוש, בן 3 – קל-בינוני

אבי ניסנקורן בתפקידו כיו''ר הוועדה המסדרת בכנסת | צילום: חדשות 13

בתום הערכת מצב חשאית שהתקיימה אמש בין בכירים בהנהלת בתי המשפט לבין בכירים במשטרה לקראת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט לתגבר את האבטחה סביב השופטים שידונו בתיקים, בהם גם ראש ההרכב - השופטת רבקה פרידמן פלדמן.

בעוד שלושה ימים בבית המשפט המחוזי בירושלים ייפתח משפטו של נתניהו, וזו תהיה הפעם הראשונה בתולדות המדינה שראש ממשלה מכהן יתיישב על ספסל הנאשמים. מצב כזה, כאמור, עוד לא היה בישראל - כך שהגורמים, בהם השב"כ, נאלצו להיערך למצב כמה שיותר. בימים האחרונים, מאבטחים מטעם השב"כ סיירו בבית המשפט, זאת כדי לבדוק איך לנטרל סיכונים אפשריים אם יידרשו לכך.

נתניהו ומנדלביט
נתניהו ומנדלביט | צילום: חדשות 13

בתוך כך, היום צפויה ועדת ההיתרים לדון בבקשתו של נתניהו לקבל מימון על סך שני מיליון שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' עבור עורכי דין. הוועדה התכנסה כבר בעבר, אולם בדיון השני שיתקיים היום, ההרכב יהיה זה שמינה מבקר המדינה החדש. ייתכן שההחלטות יתקבלו כבר בסוף הדיון.

בינתיים, בשל בעיה כספית, רק שני עורכי דין מייצגים את נתניהו בכל שלושת התיקים שבהם הוא מואשם. הראשון הוא מיכה פטמן, שייצג בעבר את שולה זקן בתיקי אולמרט, והשני הוא עורך הדין עמית חדד שמלווה את נתניהו כבר תקופה ארוכה.