ניסנקורן הגיש את התפטרותו; איזנקוט לא יתמודד בבחירות הקרובות

בכיר כחול לבן לשעבר הודיע לנתניהו ולגנץ על סיום תפקידו כשר המשפטים, בהתאם לבקשתו של האחרון: "המתקפה על שלטון החוק - מאבק אישי של אדם אחד" • הרמטכ"ל לשעבר לא ייכנס למערכת הפוליטית

זמן צפייה: 02:21

בכיר כחול לבן לשעבר אבי ניסנקורן הגיש היום (רביעי) את התפטרותו ממשרד המשפטים - בהתאם לדרישת יו"ר מפלגתו לשעבר בני גנץ, ולאחר שהודיע על הצטרפות למפלגתו של רון חולדאי. במקביל, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות.

במכתב ההתפטרות ששיגר ניסנקורן לגנץ, תקף השר לשעבר את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי, של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים".

עוד הוסיף ניסנקורן: "המציאות הזו מחייבת אותנו לעמוד על המשמר, להוסיף ולבלום כל ניסיון לערב שיקולים אישיים בכל החלטה בתחום החוק והמשפט ובכל החלטה לאומית".

עוד בחדשות 13:

רון חולדאי מצטרף לפוליטיקה: "לא יכול עוד לעמוד מנגד"

גנץ ממשיך בכחול לבן: "אחרי הבחירות תהיה ברית נגד נתניהו"

גנץ ביקש מניסנקורן להתפטר ממשרד המשפטים: "בחר בית חדש"

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

כאמור, התפטרותו של ניסנקורן מתפקידו כשר המשפטים הגיעה בעקבות שיחתו עם גנץ שבה נדרש להתפטר מתפקידו. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש", הסביר גנץ, "ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו. תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל, וכפי שפעלנו עד כה - נמשיך גם בהמשך".

דרישה זו הגיעה שעות בודדות לאחר ששר המשפטים לשעבר הודיע על עזיבת כחול לבן, ועל חבירתו לחולדאי. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", אמר ניסנקורן. "ניסנקורן התגלה כרמאי", אמר בתגובה גורם בכחול לבן. " הוא לא היה ראוי לקבל את הגב והגיבוי של גנץ, הוא דאג לעצמו ונטש".