ניסנקורן: גנץ ניהל מאחורי גבי מו"מ לריקון סמכויות תפקידי

שר המשפטים היוצא תקף את יו"ר כחול לבן והבהיר כי החליט לעזוב את המפלגה בשל מחלוקות אידיאולגיות בין השניים: "בני סיפר כי הוא אינו שולל ריצה משותפת בבחירות עם ימינה"

זמן צפייה: 00:39

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן תקף היום (שישי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ והסביר מדוע החליט לעזוב את המפלגה. "בעת האחרונה, בשיחות שקיימתי עם בני, הלכו והתחדדו לצערי המחלוקות בינינו", כתב ניסנקורן. "השיא הגיע לפני שבועיים, כאשר התברר לי שמאחורי גבי התנהל משא ומתן בין גנץ לנתניהו לריקון סמכויות שר המשפטים ולפגיעה קשה בשלטון החוק".

"ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות: פוליטיזציה של הליכי בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, זכות וטו לשלוחיו של נתניהו בבחירת שופטי בית המשפט העליון, ועוד. עצם קיומו של משא ומתן על ראשם של שומרי הסף חותר תחת עקרונות דמוקרטיים יסודיים", הוסיף בכיר כחול לבן לשעבר. "התנגדתי למהלך ויחד עם מספר חברים נוספים בסיעה מנענו את העסקה האיומה".

"בשבוע שחלף קיימתי עם גנץ מספר שיחות, שבמהלכן שיתפתי אותו בצורה ברורה וכנה במשבר שאני חווה מולו ואת תחושתי כי כחול לבן הולכת ומתרחקת מתפיסת עולמי", טען ניסנקורן. "ביום שני בבוקר נפגשנו וקיימנו שיחה פתוחה. במהלך הפגישה בני סיפר כי הוא אינו שולל ריצה משותפת בבחירות עם ימינה. אני מצדי, הבהרתי לבני את כוונותיי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

5,804 נדבקים חדשים אתמול – 5.7% מהבדיקות חיוביות

כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

בשל הקרע בממשלה: קובי שבתאי ימונה בינתיים רק למ"מ המפכ"ל

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: יח''צ

מכחול לבן נמסר בתגובה: "אבי ניסנקורן עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי. אין גבול לשקרים. כחול לבן לא תוותר על סמכויות משרד המשפטים בשום מחיר".

כזכור, רק לפני שלושה ימים עזב ניסנקורן את כחול לבן והצטרף למפלגת הישראלים בראשותו של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. בשל עזיבתו, דרש ממנו גנץ להתפטר מתפקיד שר המשפטים - וניסנקורן אכן עשה זאת כבר ביום שלאחר מכן.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: לע''מ

בד בבד, גנץ עצמו נכנס היום לתפקיד שר המשפטים במקום ניסנקורן, ושוחח עם נשיאת העליון אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וקבע להיפגש עמם בקרוב. "כפי ששמרתי על מערכת המשפט והדמוקרטיה עד כה, אמשיך לשמור עליה מכל משמר. אדאג שתמשיכו בפעילותכם הרציפה. תקבלו את כל הגיבוי הנדרש למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים", אמר שר המשפטים הנכנס לשניים.