המשבר הפוליטי: שקד, אורבך וקארה נפגשו הלילה

לאחר פרישתה של סילמן, שלושת מחברי ימינה נועדו, ללא יו"ר המפלגה, כדי לדון בצעדים הבאים. השלושה טרם החליטו מה יהיה המהלך הבא, אך כן סיכמו כי יהיו מתואמים ביניהם

זמן צפייה: 09:12

שלושה חברי כנסת מימינה, איילת שקד, אביר קארה וניר אורבך נפגשו הלילה (חמישי) ברקע פרישתה של חברת המפלגה עידית סילמן מהקואליציה. השלושה טרם החליטו על צעדיהם הבאים, אך קבעו כי המהלכים יהיו מתואמים ביניהם. אמש נפגשה סילמן עם קארה במטרה לשכנע אותו לערוק עימה.

אתמול כינס ראש הממשלה נפתלי בנט את חברי סיעתו בעקבות פרישתה של סילמן ואמר כי "היא נשברה מרדיפה של חודשים, אלימות מילולית מאנשי ביבי וסמוטריץ' ברמה הנוראית ביותר. הדבר המרכזי שאנחנו צריכים לעסוק בו כרגע הוא ייצוב הסיעה והקואליציה".

"היא תיארה בפניי את האיומים על מקום העבודה של שמוליק בעלה ועל הילדים שלה בבני עקיבא, והיא נשברה בסוף", אמר בנט. "שוחחתי עם כל ראשי המפלגות - כולם רוצים להמשיך עם הממשלה הזו. הממשלה הזו עובדת למען אזרחי המדינה".

בתוך כך, אורבך מתח ביקורת על בנט בישיבה ואמר כי "אי אפשר לקבל מצב שתשתמש בביטוי הגדה המערבית". את הדברים אמר בעקבות התבטאותו של ראש הממשלה בפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. "מה אתה מצפה שנעשה כשאתם מתדרכים שאתה מחפש קהלים חדשים?", אמר אורבך לבנט. "הממשלה הזאת לא נותנת דגש לנושאים לאומיים ויהודיים. האגף השמאלי בממשלה חייב לדעת לחיות גם עם דברים שפחות נוחים לו".