ח"כ משה גפני: "אין חרטה בהליכה עם נתניהו אפילו לרגע אחד"

בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 הבהיר יו"ר יהדות התורה כי גוש הימין חזק ואיתן. הוא גם לא מתרגש מעלייתו של בן גביר: "לא ראיתי שהוא מוריד לנו מנדטים"

זמן צפייה: 07:50

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, התראיין היום (שלישי) בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 והתייחס לברית שלא נסדקת עם בנימין נתניהו והבהיר כי יהדות התורה תמשיך ללכת איתו. "אנחנו מפלגה אידיאולוגית. אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי. הוא נמצא עם נתניהו, עם הליכוד ובימין. אנחנו הולכים איתו. יש דבר חשוב מתקציבים ותפקידים – זה להיות יחד שלוב עם הציבור המסורתי. אין בליבנו חרטה אפילו לא לרגע. אם נצטרך לעשות את זה פעם נוספת – נעשה את זה", אמר גפני לאריאלה שטרנבך.

ברקע עלייתו של איתמר בן גביר והאפשרות שייקח מנדטים מיהדות התורה אמר גפני: "לא ראיתי שהוא מוריד ליהדות התורה מנדטים בסקרים. אני לא אוהב את זה. אני רוצה שנגדל. בסך הכול לא רואים משהו דרמטי שקורה כתוצאה מהופעת מפלגה חדשה. הוא וסמוטריץ' עדיין רבים. מי שמכיר את הציבור החרדי יודע שבסוף כשהוא מגיע לקלפי, הוא עושה את מה שגדולי התורה אומרים".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

גפני, ששימש בעבר כיו"ר ועדת הכספים במשך שנים, האשים את הממשלה ביוקר המחיה: "אנשים קונים את הלחם בחנות ופתאום רואים שהכול קופץ. יש משפחות גם בציבור החרדי אבל לא רק שהולכים לסופר וקונים פחות כי המחירים כל הזמן עולים בכל תחום", האשים.

גפני הבהיר כי לא תהיה התערבות של משרד החינוך במוסדות הלימוד החרדיים: "ילמדו את מה שלומדים בבתי הספר בחינוך העצמאי במה שמדובר. גם הבנות אצלנו לומדות ברמה גבוהה וגם הבנים. לא תהיה התערבות פדגוגית של משרד החינוך. הפדגוגיה ומה שנלווה תהיה בידי המחנכים שפועלים לפי גדולי התורה", הבהיר.

על מקרי משי זהב וחיים ולדר נמנע גפני מלהתייחס לגופם של המקרים: "היו כמה טרגדיות קשות ונוראות. אני מקווה שאנחנו לומדים את הלקח".