שר האוצר כחלון: קרה משהו חמור בין שותפים

שר האוצר סיפר בריאיון לרדיו חיפה על נזקי המשבר עם נתניהו: "עם ישראל כמעט מצא את עצמו בקטסטרופה של בחירות בגלל תאגיד"

כחלון ונתניהו, ארכיון
כחלון ונתניהו, ארכיון | צילום: פלאש 90, אלכס קולומויסקי

המחלוקת על שידורי התאגיד ככל הנראה נפתרה, אבל המשקעים מהמשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון עדיין קיימים. בריאיון ל"רדיו חיפה" לרגל החג אמר כחלון: "אני חושב שקרה פה משהו חמור, בין שותפים, אבל כנראה, אלו הם חיינו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שר האוצר הוסיף בריאיון לדני נישליס כי אינו יכול להעריך האם הבחירות יוקדמו בעקבות המשבר. "עד לפני המשבר האחרון הייתי אומר לך שהבחירות הם יהיו בנובמבר 2019", אמר.
"אחרי המשבר האחרון אני כבר לא יודע להתחייב. אם כל דבר כזה יכול להביא אותנו לבחירות...".

כחלון אמר כי בחירות בעיניו הן דבר רע למשק ולמדינה: "מנינו את ההישגים של הכלכלה, את הצמיחה, את התנופה שהמשק נמצא, והמצב הביטחוני. בסך הכל המשק עובד, והציבור לא רוצה בחירות. אבל זה כנראה - בחיים הרציונליים. אם כל משברון כזה יכול להביא לבחירות, אני לא יודע להגיד לך את מועד הבחירות".

אולפני התאגיד, ארכיון
אולפני התאגיד, ארכיון | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

"כל זה בגלל תאגיד?"

"עם ישראל כמעט מצא את עצמו בקטסטרופה של בחירות ובעצירת תכניות והפסקת פרויקטים בגלל תאגיד", סיכם כחלון. "היום אין לי תשובה ברורה למועד הבחירות".

באמצע הלילה הפיץ משרד התקשורת את תזכיר החוק להקמת תאגיד החדשות החדש - שיחליף למעשה את שידורי החדשות של תאגיד השידור "כאן", שאמור לעלות לשידור בסוף החודש.  "תחום החדשות ימחק מתפקידי תאגיד השידור הישראלי, ותבוטל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי", נכתב בתזכיר. המדינה מבקשת לדחות את תחילת שידורי התאגיד ל-15 במאי 2017.

לקריאת תזכיר החוק שהופץ לחצו כאן

בשל הרצון בפיקוח, המדינה מעוניינת להוציא את שידורי החדשות מהתאגיד - מלבד שידורי החדשות בערבית. עם זאת, לפי התזכיר, העובדים שכבר נקלטו בתאגיד לא יפוטרו אם יסכימו לתנאים של גוף החדשות - שאמורים להיות זהים לאלו של התאגיד.

לפי הצעת משרד התקשורת, "יועברו, בכפוף להסכמתם, עובדי חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, לתאגיד החדשות הציבורי שיוקם, באותם תנאי שכר וחוזי העסקה ובאותם תפקידים, והמנהל הזמני לא יבצע כל שינוי בתנאים ובתפקידים של עובדים אלה". בנוסף, החוק אוסר על פיטורים בחודשים הראשונים.

מינויו יבוטל. ברוך שי
מינויו יבוטל. ברוך שי | צילום: יח''צ

כך יודח ברוך שי

כמו כן, החוק כולל סעיף ספציפי שמדיח את ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות של התאגיד. "עובד עובר ישובץ באותו תפקיד אליו שובץ בתאגיד השידור הישראלי, למעט מנהל חטיבת החדשות", נכתב. תנאי הסף למנהל החדשות אינו דורש ניסיון עיתונאי - וניתן להסתפק ברקע ניהולי.

"עד למינוי מועצה, ישמש הכונס הרשמי מפקח על פעולות המנהל הזמני של תאגיד החדשות, ואולם בביצוע תפקידו כעורך הראשי יפעל המנהל הזמני באופן עצמאי", ציינו במשרד התקשורת. "הכונס הרשמי ימנה לתאגיד מנהל כללי זמני, שישמש גם העורך הראשי של שידורי תאגיד החדשות הציבורי".

"הצעת החוק שהוגשה היום לא מביאה פתרונות לנושאים שבמחלוקת", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "אין מענה לתהליך קליטת עובדי רשות השידור ולסוגיית תנאי הפרישה. לכן הודעתי לממשלה כי אני מתנגד להצעה כפי שהיא הוגשה".