איחוד הימין דורשת "ריץ' רץ' משולש"; הימין החדש: "ימנע חיבור"

פרץ וסמוטריץ' רוצים להחשיב הסיעות שהם עומדים בראשן בנפרד, ואילו שקד ובנט מתעקשים לייצוג שווה בינם לבין השניים. הבית היהודי: "אפשר להתאחד כבר היום". הימין החדש: "הצעתנו יותר מהוגנת"

זמן צפייה: 19:51

קשיים במגעים לאיחוד בימין: מפלגת איחוד מפלגות הימין דורשת להתאחד עם הימין החדש בשיטת ריץ' רץ' משולש, כאשר הימין החדש וסיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי יקבלו מועמד ברשימה על פי סדר. מנגד, שקד ובנט מתעקשים להחשיב את סיעתו של סמוטריץ' כחלק ממפלגת הבית היהודי, ולהתאחד במתכונת "ריץ' רץ'" רגילה.

בימין החדש טוענים כי הצעתם מעניקה יתרון לבית היהודי, שיקבל את המקומות האי-זוגיים ברשימה מאוחדת, כך שבמידה והמפלגה תקבל מספר אי-סוגי של מנדטים, יקבלו פרץ וסמוטריץ' חבר כנסת אחד יותר משקד ובנט.

לעוד כתבות בנושא:

שקד נגד נתניהו: "הציבור יקבע אם אעמוד בראש איחוד הימין"

שקד חוזרת: "אעמוד בראשות הימין החדש בבחירות הקרובות"

מסתמן: שקד סיכמה עם פרץ שתעמוד בראש רשימת הימין המאוחדת

איילת שקד ורפי פרץ
איילת שקד ורפי פרץ | צילום: רויטרס

"הצעתנו יותר מהוגנת, ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד", נמסר מטעם הימין החדש. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב. יחד עם זאת, אין לפרש את הרצון האמיתי שלנו לאחדות כנכונות לבטל את רצונו של ציבור רחב אשר מעוניין לראות בכנסת ייצוג ברור של מטרות וערכי הימין החדש. התעקשות של ראשי איחוד מפלגות הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה".

הבית היהודי מסר בתגובה להודעת מפלגתה של שקד כי "שוב חוזרים בימין החדש להסתמך על סקרים ועל לייקים כפי שעשו בעבר. אנו מזכירים שיש עולם מדומיין ווירטואלי ויש מציאות. במציאות יש לבית היהודי-איחוד לאומי שישה חברי כנסת מכהנים והימין החדש לא עברה את אחוז החסימה".

נפתלי בנט במסע''ת של הימין החדש
נפתלי בנט במסע''ת של הימין החדש | צילום: חדשות 13

"אין הגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר לרשימה, על חשבון ח"כים מכהנים ומוערכים שעושים עבודתם נאמנה כלפי ציבור בוחריהם", הוסיפו במפלגה. "יש כאן הנהגה משולשת של שלוש מפלגות. על בסיס ההצעה ההוגנת יותר של שליש-שליש המייצגת נאמנה את שלושת המפלגות, למרות שבימין החדש רק בנט ושקד מביאים קולות - אפשר לסגור הסכם כבר בצהריים, אין צורך לחכות עד הערב".

אמש, פורסם בחדשות 13 כי על פי המסתמן, שקד סיכמה עם פרץ, כי שקד היא זו שתעמוד בראש הרשימה המאוחדת, במידה ואכן יתאחדו. כמו כן, נפתלי בנט ושקד החליטו שהוא יקבל את תיק השר הבכיר שיוקצה למפלגה, כפשרה על הוויתור על המקום הראשון - כך מסר גורם הבקיא במו"מ ביניהם. לדברי מקורבים לשניהם, השניים, שאינם מעוניינים באותם תפקידי שרים, סיכמו להילחם יחד על התיקים שתקבל המפלגה.

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13
עוד מסתמן כי ההסכם בין שקד ליו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, כמעט סגור. על פי ההערכות, תוצב שקד בראש רשימת הימין המאוחדת. במקביל לדברים האלה, נפגשו אתמול יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ופרץ, וסמוטריץ' הביע תמיכה בדרישת פרץ שלא לוותר על המקום הראשון. במקביל, קוראים רבנים מהזרם הדתי לאומי להחרים את המפלגה המאוחדת בראשות שקד.

בתיעוד שהגיע לחדשות 13 מתוך כנס חירום, להגדרתם, של "הבית היהודי", נראה נתנאל המאירי, עוזרו של הרב דוד חי הכהן אומר: "במילים של הרב, אם איילת שקד עומדת בראש מפלגת איחוד הימין, הרב מורה לציבור להצביע ש"ס או ג'". פעיל אחר, משה חניה, תועד אומר: "עדיף לקבל ארבעה או חמישה מנדטים ולהירתם בכל כוחנו, מאשר לעשות מסע השפלה לפרץ ולהגיד לו 'אתה מודח'".