רה"מ: חמאס והג'יהאד האסלאמי ישלמו מחיר כבד מאוד - דמם בראשם

נתניהו התייחס להסלמה לאחר הירי לגוש דן והשרון ואמר כי מדובר במערכה שתיקח זמן. גנץ: נחזיר את השקט והביטחון לטווח רחוק. כוכבי: ערוכים להרחבת המערכה. הנייה: ניצחנו במערכה על ירושלים

זמן צפייה: 07:29

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (שלישי) לירי הרקטות לעבר גוש דן, השרון והשפלה ואמר כי "סיימנו כעת התייעצות והערכת מצב וקיבלנו החלטות, חמאס והג'יהאד האסלאמי ישלמו מחיר כבד מאוד - דמם בראשם".

נתניהו הבהיר כי מדובר במערכה שתיקח זמן מה והוסיף כי "חיסלנו עשרות מחבלים, כולל מפקדים בכירים, ומוטטנו מגדלים, אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה. גם שר הביטחון התייחס להסלמה ואמר כי "יש המון מטרות בקנה, זו רק ההתחלה. נחזיר את השקט והביטחון ונעשה זאת בטווח הרחוק".

הרוגה מפגיעת רקטה בראשון לציון
הרוגה מפגיעת רקטה בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי "צה"ל פועל בעוצמה רבה. פגענו בחמאס באופן קשה, הרגנו עשרות פעילי טרור והשמדנו מבנים ותשתיות. נמשיך לתקוף באופן נרחב - ארגוני הטרור ברצועה ישלמו מחיר יקר מזה ששילמו עד כה. אנו ערוכים להרחבת המערכה ככל שיידרש".

זמן קצר קודם לכן, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, התייחס למטח למרכז ואמר כי "ניצחנו במערכה על ירושלים. האויב הציוני לא יכול לשבור את המשוואה שמקשרת בין רצועת עזה לירושלים. אין מדובר רק במשוואה, אלא במאזני כוח חדשים שיצא מירושלים".

אוטובוס שספג פגיעה ישירה מרקטה בחולון
אוטובוס שספג פגיעה ישירה מרקטה בחולון

"מאזן הכוח החדש הוא במסגרת ההתפתחות והמהפכה של ההתנגדות על כל סוגיה", הוסיף ראש לשכה המדינית של חמאס. "מההתנגדות העממית שראינו בחצרות מסגד אל-אקצא ובירושלים עד להתנגדות של טילים עוצמתיים".

"יש שלוש חזיתות: ירושלים היא החזקה ביותר משום שהיא חזית האומה. החזית השנייה היא עזה הבוערת, שקבעה היום את הכללים. השלישית היא חזית הפנים הכבוש, ואני מצדיע לאותם אנשים שעמדו בפני התקפות ברבריות ולחצים של הכיבוש", אמר הנייה.

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחלה, אמר כי "אנחנו ממשיכים במערכה - מבטיחים לעמנו שלא נוותר". בד בבד, משרד הבריאות בעזה עדכן כי מספר ההרוגים בתקיפות עלה ל-30. יותר מ-200 נפצעו.

הערב, כאמור, חמאס ביצע ירי כבד לעבר גוש דן, השפלה והדרום. זאת, בתגובה לתקיפת המגדל ברצועת עזה על ידי חיל האוויר. בראשון לציון אישה נהרגה מפגיעת רקטה. בחולון אוטובוס ספג פגיעה ישירה. עד כה הובהלו לבית החולים וולפסון שמונה בני אדם, בהם שניים במצב קשה. בין הפצועים, ילדה בת חמש.