נתניהו: נגביר את עוצמת וקצב התקיפות - אנחנו בעיצומה של מערכה

ראש הממשלה התייחס להסלמה בתום הערכת מצב שקיים בפיקוד הדרום ואמר כי "חמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן". גנץ: "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל - נחזיר את חמאס שנים אחורה"

זמן צפייה: 01:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) להסלמה בדרום, בתום הערכת מצב שקיים בפיקוד הדרום, ואמר כי "הוחלט להגביר עוד יותר גם את עוצמת וקצב התקיפות - אנחנו בעיצומה של מערכה". זאת, זמן קצר לאחר ששתי נשים נהרגו מפגיעת רקטות באשקלון. בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המל"ל ומפקד הפיקוד.

"חמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן. אני יודע שהדבר הזה כרוך גם בסבלנות ובהקרבה מסוימת מצד אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "לצערי נהרגו לנו שני אזרחים. אני מבקש מכולכם להישמע להוראות ולשמור בקפדנות על הנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. יש לנו עוד דרך מסוימת לעשות, נעשה אותה יחד באחריות, תוך גיבוי מלא לתקיפות שצה"ל תוקף ויתקוף".

לעוד כתבות בנושא:

שתי הרוגות מרקטה באשקלון; כ-80 פצועים, בהם אחת במצב קשה

מבצע "שומר החומות": ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי חוסל

\תושב אשקלון שביתו נפגע מרקטה: "מצאתי את עצמי על הרצפה"

נתניהו, גנץ, שומר החומות
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ בהערכת מצב בפיקוד דרום | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

נתניהו התייחס גם למהומות ברחבי הארץ: "אני רוצה לומר גם מילה לגבי ערביי ישראל, הייתה כאן התפרעות פרועה מצד צעירים חמומי מוח, שאנחנו לא יכולים לקבל. ההנחיה שלנו היא לעשות הכול כדי לשמור על החוק והסדר. אני מצפה מכל מנהיגי הציבור, ובראש ובראשונה ממנהיגי הציבור הערבי, לגנות את ההתפרעות הזאת ולעשות הכול כדי להחזיר את השקט".

גנץ, שנפגש גם עם ראשי הרשויות באזור, אמר בתום הערכת המצב כי "צה"ל וכוחות הביטחון פגעו וימשיכו לפגוע קשות בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. המכה הקשה שהם סופגים תהיה עוצמתית יותר במעלה הדרך גם כן. על כל יום של ירי על אזרחי ישראל - נחזיר אותם שנים אחורה ונפגע בהם קשה"

"אנחנו נמשיך בימים הקרובים בפעולות עוצמתיות, בעלות משמעות אסטרטגית לפעילות ארגוני הטרור ברצועת עזה, ולא נעצור עד שהשקט יחזור", הוסיף שר הביטחון. "לא נעצור עד שנשיג שקט ארוך טווח ופגיעה קשה בתשתיות הטרור".