נתניהו למנדלבליט: לא בסמכותך להורות לי על ניגוד עניינים

ראש הממשלה שלח מכתב ליועמ"ש וכתב שהוא דוחה את טיוטת ההסכם בשל היותה לא סבירה, חסרת סמכות ונגועה בניגוד עניינים של היועץ. עוד דרש להיפגש עם דינה זילבר כדי ללבן הסוגיה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:13

הקרב בין היועץ המשפטי לממשלה לראש הממשלה ממשיך: במכתב נוסף ששלח היום (שישי) נתניהו למנדלבליט טען רה"מ כי ליועמ"ש אין סמכות להורות לו על ניגוד עניינים. זאת, לאחר שמנדלבליט הורה לו להגיב לטיוטה עד ליום ראשון.

עוד כתב ראש הממשלה כי הוא דוחה את טיוטת ההסכם שקיבל בשל היותה בלתי סבירה, חסרת סמכות ונגועה בניגוד עניינים של היועץ. לבסוף, ביקש נתניהו כי עורכי דינו ייפגשו עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, כדי ללבן את הסוגיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אושרו הגבלות נוספות במסעדות; הקלה במגבלת ההתקהלות בשטח פתוח

ההסכם עם איחוד האמירויות – הזדמנות דווקא לכחול לבן • פרשנות

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: גם בעלה של הגננת ישוחרר למעצר בית

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, מנדלבליט כתב כי על נתניהו להגיב על טיוטת הסדר ניגוד העניינים שלו עד יום ראשון, או שתהפוך קבועה כך שלא יוכל להתערב במינוי מפכ"ל, יועמ"ש ופרקליט מדינה. את הדברים כתב לעורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שמייצגת את ארגון "מבצר הדמוקרטיה", בתגובה לפנייתה. על פי נציג היועמ"ש, ראש הממשלה קיבל הודעה על כך כבר ביום ראשון האחרון.

כזכור, לפני כשלושה שבועות נתניהו שלח מכתב למנדלבליט שבו טען כי האחרון אינו יכול לעשות לו הסדר ניגוד עניינים. לטענת נתניהו, גורמים בכירים במשרד המשפטים ניסו להתערב בבחירות של חברי הוועדה לבחירת שופטים בכנסת - ולכן עליו להעביר את כתיבת ההסדר למבקר המדינה או לשופט בדימוס.

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

נתניהו למעשה רמז שמנדלבליט ניסה לקדם את איילת שקד. פרקליטו של נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, ששלח את המסמך הוסיף וכתב כי "אין זה ראוי ואין זה הולם כי היועץ המשפטי לממשלה או מי מהפרקליטים הכפופים לו יהא מעורב בגיבוש הסדר ניגוד עניינים שיחול על ראש הממשלה וכי יש להעביר את ההכרעה בעניין זה למבקר המדינה או לשופט בדימוס כדוגמת השופט טירקל".

"הטיוטה של הסדר ניגוד העניינים מבקשת כי ראש הממשלה ימשוך ידיו מעיסוק כולל בהליך בחירת שופטים ובהליכים אשר יכולים להשפיע על מעמד בתי המשפט", המשיך, "במקביל התפרסם, לתדהמתי, לאחרונה כי דווקא בכירים במשרדך ניסו להשפיע על הליך בחירת חברי הועדה למינוי שופטים מטעם הכנסת. עיון בחלק מחומרי החקירה מעלה כי נעשו באישורך או בידיעתך פעולות חקירה העולות לכאורה לכדי ביצוע עבירות פליליות, מתוך מטרה לנסות ולהפליל את ראש הממשלה בכל מחיר".

"לכל אלה מתווסף החיפזון שבו הוגש כתב האישום, שעות לאחר שראש הממשלה הודיע ליו"ר הכנסת על משיכת בקשת החסינות ובעודו עושה את דרכו לנאום בפני נשיא ארה"ב וגדולי האומה. בעיני החתומים על כתב האישום כל האמצעים כשרים כדי להרשיע את ראש הממשלה. טיוטת הסדר ניגוד העניינים מבקשת למנוע את בירור הטענות החמורות הנ"ל. קשה להאמין כי בכלול שיקולך לניסוח הטיוטה לא שקלת את ההשלכות של בירור הטענות החמורות הנ"ל וטענות נוספות וכי הטיוטה אינה אלה נדבך נוסף בנסיונך למנוע את בירורן".