סופית: האבטחה על בני משפחת נתניהו תסתיים מחר

ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה כי האבטחה של בני משפחתו של ראש האופוזיציה לא תוארך. מסביבת נתניהו נמסר: "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש". אגף הביטחון במשרד רה"מ סותר את טענת נתניהו: "לא המלצנו להשאיר האבטחה לבני משפחתו"

זמן צפייה: 03:56

ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה הבוקר (ראשון) כי האבטחה לבני משפחת נתניהו לא תוארך ותסתיים מחר כפי שהוחלט. ראש האופוזיציה דרש להאריך את האבטחה בטענה כי בני משפחתו מאוימים ואף הגיש תלונות במשטרה, בין היתר נגד ארגון "קריים מיניסטר".

בתגובה להחלטה להסיר את אבטחת בני המשפחה של יו"ר האופוזיציה, כתב השר לביטחון הפנים עמר בר לב "כאשר שב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. אני סומך על השב"כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא יחשף ויטופל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה מתנפחת: אושר מינויו של מאיר יצחק הלוי לסגן שרת החינוך

הטורנדו בארה"ב: מספר הנספים עלה ל-84, שישה נהרגו בקריסת מחסן של אמזון

"נתנו לי מתנה": הנער שאיבד את ידיו והפך לאלוף עולם

מסביבת ראש האופוזיציה נמסר בתגובה להחלטה: "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש הממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו. בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם".

עוד נמסר מסביבת נתניהו: "כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות. השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש. שערוריה שאין דוגמתה. הכתובת על הקיר".

בתגובה צוין גם כי "אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים", אך יש לציין כי במקרים הנ"ל זו הייתה החלטה של שב"כ לאבטח את האישים המדוברים בשל איומים על חייהם, ולא במסגרת הוועדה.

מטעם אגף ביטחון וחירום במשרד רה"מ, האחראי על יחידת "מגן", נמסר: "האגף אינו מפרט עמדות מקצועיות המוצגות בפני ועדות שרים. עם זאת, נבהיר, כי האמירות שיוחסו ליחידת 'מגן' אינן נכונות. עוד נחדד, כי יחידת "מגן" הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), אשר המליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה".

בנימין, שרה ויאיר נתניהו
בנימין, שרה ויאיר נתניהו | צילום: רפי דלויה

כאמור, יומיים לפני קיומו של הדיון, דרש נתניהו שלא תוסר האבטחה מאשתו וילדיו, וכתב: "בשנים האחרונות מגיעים איומים בלתי פוסקים לפגוע בי, ברעייתי ובבניי, ואפילו לרצוח אותם - כולל בחצי שנה האחרונה", כתב ראש הממשלה לשעבר בהודעתו. "חשוב לזכור שגנדי נרצח יומיים בלבד אחרי שהסירו ממנו את האבטחה".

עוד כתב נתניהו כי "לאחרונה הגיע ללשכתי מכתב איום מפורש נוסף: 'יאיר המנוול, אנחנו ארבעה ישראלים בחו"ל, נגיע ארצה בקרוב כדי להרוג אותך ואת אביך הזבל וגם את אמך. מות תמות בקרוב. חכה לנו. נגיע בקרוב מאוד'. וזה בהמשך לחיים שדמי, פעיל שמאל קיצוני, שאיים במפורש לפגוע בבני יאיר ברגע שתוסר האבטחה". "הכתובת על הקיר. מדובר בחיי אדם. מה עוד צריך לקרות? מי ייקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו?".

כזכור, בסוף השבוע שעבר פרסם הארגון "קריים מיניסטר" פוסט בהקשר של הדיון ובו כתבו "ביום שני הקרוב, כך סוכם, תוסר האבטחה וילקחו כלי הרכב משרה נתניהו ושני בניה. צפו להפתעות", אך לאחר מכן הבהירו: "מקווים שלא יהיו הפתעות בהחלטה שכבר התקבלה להסיר את האבטחה".

צילום מסך מהפייסבוק של קריים מיניסטר
צילום מסך מהפייסבוק של קריים מיניסטר | צילום: צילום מסך מפייסבוק

בתגובה, יו"ר האופוזיציה הגיש תלונה במשטרה נגד כותבי הפוסט, שהוא רואה בו "איום מפורש". לדבריו, "יש פה איום ברור לפגוע בהם, כולל ציון של התאריך המפורש שבו תוסר האבטחה ותהיה הזדמנות לפגוע בהם".