פרסום ראשון: האם נתניהו יודיע כי הוא מוותר על ראשות הממשלה?

כדי למנוע את הקמת ממשלת השינוי, רה"מ שוקל להודיע כי יפרוש מראשות הליכוד לטובת אחד מבכירי המפלגה. עם זאת, ההיתכנות כי המהלך ייצא לפועל נמוכה, בעקבות קשיים לערוך פריימריז בהקדם

זמן צפייה: 02:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להודיע שיוותר על ראשות הממשלה לטובת בכיר אחר בליכוד, זאת כחלק ממהלך למנוע את הקמת ממשלת השינוי - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13. יש לציין כי אנשים בסביבת נתניהו כבר התייעצו על כך עם חברי כנסת בולטים במפלגה. עם זאת, המהלך ככל הנראה לא ייצא לפועל בעקבות הקשיים לערוך פריימריז בהקדם.

מוקדם יותר היום המשיך נתניהו לתקוף את ממשלת השינוי, ובהצהרה שנשא כינה את מאמצי הקמת הממשלה כ"הונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה". לדבריו, "אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד

בדברים שאמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, טען נתניהו כי בניגוד לבנט ולפיד, "מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".

ברקע האיומים, שאותם סופגים חברי ימינה מאז הודיעו על חבירתם לגוש השינוי, גינה נתניהו "כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא", אולם טען כי "במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי - ובשיח הציבורי והתקשורתי היה שקט".