דנו באנטישמיות הגואה: רה"מ נפגש עם מקרון לקראת פורום השואה

מנהיגי העולם מגיעים בשעות אלו לישראל לקראת הפסגה בי-ם. בפגישה שהתקיימה בארוחת בוקר משותפת, קרא נתניהו להצטרף ללחץ על איראן • גנץ נפגש עם נשיא קפריסין – השניים שוחחו על סוגיות אזור

זמן צפייה: 20:41

פסגת המנהיגים בירושלים: ראש הממשלה נתניהו מקיים היום (רביעי) סדרת פגישות עם מנהיגי העולם שהגיעו לישראל לקראת פורום השואה שיחתם מחר. נתניהו נפגש עם משלחת בין-מפלגתית מהקונגרס האמריקני, ברשות יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. בשיחתם, שהתקיימה בארוחת הבוקר, קרא נתניהו לעמיתו להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן. השניים שוחחו גם על המתיחות בגבול הצפוני ועל פרויקט הטילים המדויקים של החזבאללה, וכן על ההתפתחויות בלוב לאור המעורבות הטורקית במדינה."

שיבחתי את עמנואל מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות שבאה לידי ביטוי, למשל, גם בביקורו כאן בירושלים", מסר ראש הממשלה בתום הפגישה. "קראתי לו גם לטפל בעניינו של הרוצח של שרה חלימי, וגם לפעול להסגרתו של רוצח שרצח יהודים בצרפת, שנמצא כעת ברמאללה וצריך להסגיר אותו לצרפת. הוא הבטיח לבדוק את שני הדברים הללו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

"אנחנו סיכמנו לכונן דיאלוג אסטרטגי בין ישראל לצרפת, כדי לאפשר לנו להמשיך לשתף פעולה אל מול האינטרסים המשותפים", הוסיף. "זה שינוי חשוב מאוד במדיניות החוץ של ישראל, זה יכול לסייע לנו למען דברים שהם חשובים מאוד לביטחון המדינה".

נשיא רומניה, מר קלאוס יוהאניס עם יו''ר כחול לבן בני גנץ
נשיא רומניה, מר קלאוס יוהאניס עם יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: דף הטוויטר של בני גנץ - Benny Gantz

מאוחר יותר נפגש גנץ עם נשיא צרפת. "שוחחתי עם נשיא צרפת על העלייה המטרידה באנטישמיות ברחבי אירופה וכן הודיתי לו על המאבק העיקש שהוא מוביל במטרה לבלום את המגמה המדאיגה הזו בצרפת", סיכם את הפגישה. "אנטישמיות אינה מהווה רק איום על הקהילות היהודיות של אירופה, אלא על המרקם הדמוקרטי של החברה האירופאית בכללותה."

ריבלין עם נשיא אלבניה, איליר מטה
ריבלין עם נשיא אלבניה, איליר מטה | צילום: חיים צח / לע''מ

גם הנשיא ריבלין מקיים סדרת פגישות במשכנו, ונפגש עם נשיא אלבניה, איליר מטה ונשיא צפון מקדוניה, סטבו פנדרובסקי. את פגישתו עם האחרון סיכם ריבלין: "אמרתי לנשיא כי הוא נקט צעדים חשובים על מנת לשמור על מורשת הקהילה היהודית שבמקדוניה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "כולי תקווה כי נחזק את הקשרים בין מדינותינו ובין ישראל למדינות הבלקן בכלל".

ריבלין עם נשיא צפון מקדוניה סטבו פנדרובסקי
ריבלין עם נשיא צפון מקדוניה סטבו פנדרובסקי | צילום: חיים צח / לע''מ

פגישה נוספת התקיימה עם נשיא צרפת, שעליה סיפר: "הנשיא מקרון חזה בנו בעומס העבודה הדיפלומטית, והחליט להגיש עזרה בתחום התיעוד. כך גילינו שבנשיא צרפת חבוי גם כישרון צילום".

מקרון אמר במסיבת העיתונאים עם ריבלין כי "אנטי-ציונות, כשהיא הכחשה לקיום ישראל כמדינה, היא אנטישמיות. מה שלא אומר שבלתי אפשרי לא להסכים, לבקר פעולה כזו או כזו של ממשלת ישראל, אבל הכחשת קיומה של ישראל היא אכן סוג עכשווי של אנטישמיות".

בתוך כך, מנהיגי העולם מגיעים בשעות אלו לישראל. עשרות נשיאים, מלכים וראשי מדינות, ינחתו בישראל לקראת השתתפותם בפסגת המנהיגים בירושלים. מחר תיחתם הפסגה באירוע לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, אך כבר היום ומחר יסעדו המנהיגים את ארוחת הבוקר בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו, והערב צפויה להם קבלת פנים רשמית שתכלול גם ארוחת ערב במעונו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

מחר ייחסם כביש 1 המוביל לירושלים מנתב"ג לתנועת כלי רכב לפרקי זמן קצובים: בשעות הבוקר לכיוון מזרח, ופעם נוספת בשעות הערב לכיוון מערב. ביום שישי בשעות הבוקר ייחסם כביש 1 פעם נוספת במקטע זה לכיוון מערב. סגירת הכביש תתבצע במדורג ולזמן קצוב, זאת בהתאם להתקדמות השיירות לאורך הציר. כמו כן כביש 443 ייוותר פתוח באופן רצוף לכל אורכו לתנועת כלי רכב.

דרכי הגישה בבירה ייחסמו לסירוגין החל מהיום ועד יום שישי, בהם גינות סחרוב, וייצמן, שדרות הרצל, שדרות רבין, הנשיא השישי, בן צבי, רמב"ן, גרשון אגרון, ז'בוטינסקי, חיים הזז, הרצוג, בצלאל בזק, שמואל בייט, כיכר הולנד, צומת שמואל בייט שדרות הרצל, מנחם בגין ומחלפים המובילים אליו, צומת רוזמרין בגין, צומת כיכר פלומר, הנשיא, צומת כיכר פריז, צומת המכס מכיוון שלמה המלך ויצחק קריב, דוד רמז, דרך חברון, דניאל ינובסקי והעסקן. רחוב דוד המלך ייחסם לתנועה באופן הרמטי משעות הבוקר ועד יום שישי.