נתניהו: בנט מכר את הנגב לרע"ם - חברי המפלגה חייבים להתנגד

רה"מ התייחס לראשונה להכרזה של לפיד ותקף את ההסכם הקואליציוני שנחתם עם עבאס. בתגובה, בימינה טענו כי ההסכם עם רע"ם "יחזק את המשילות בנגב" • על רקע התנגדותו: בנט נועד עם אורבך

זמן צפייה: 01:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) לראשונה להכרזתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ותקף ישירות את יו"ר ימינה נפתלי בנט: "הוא מכר את הנגב לרע"ם. כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

בתוך כך, ח"כ ניר אורבך נפגש עם בנט, לאחר שמשך את חתימתו מהבחירה ביו"ר כנסת מגוש השינוי. בתום הפגישה בין השניים כתב אורבך ברשתות החברתיות: "הצטרפתי לימינה עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכול כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

זאת ועוד, ראש הממשלה צירף לדבריו טבלת נתונים המציגה השוואה בין ההצעותיו לאלו של בנט למנסור עבאס, לפיהם נתניהו הציע לבטל את חוק קמיניץ לבקשתו של עבאס, להכיר בשלושה יישובים בלתי חוקיים בלבד בנגב ותקציב למגזר הערבי בסך 15 מיליארד שקלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

לאחר מכן גם הליכוד הוציא הודעה ותקף את בנט, בעקבות משיכת חתימתו של אורבך מההצבעה על יו"ר הכנסת: "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו"ר הכנסת מהימין. עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו 'עלה בידי' ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה".

מוקדם יותר היום ובעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, ראש הממשלה נתניהו זימן את ראשי גוש הימין לפגישה דחופה במעונו. בפגישה השתתפו השר ליצמן מיהדות התורה, השר דרעי מש"ס, חבר הכנסת סמוטריץ' מהציונות הדתית וכן ראשי מועצת יש"ע, יו"ר הכנסת לוין ויו"ר הקואליציה זוהר. ההערכה היא שנתניהו מתכנן מאבק ציבורי עיקש של הימין נגד הממשלה החדשה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גוש השינוי דרש להחליף את יו"ר הכנסת: ח"כ אורבך משך את חתימתו

לפיד הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה

בעולם עוקבים אחר הדרמה הפוליטית: "שלטון נתניהו עומד להסתיים"

עבאס, בנט,לפיד חותמים על הסכם קוראליציוני
נפתלי בנט, יאיר לפיד ומנסור עבאס חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: מפלגת רע''ם

בתגובה לדבריו של נתניהו, בימינה פרסמו את עיקרי ההסכם וטענו שהוא "יחזק את המשילות בנגב". בהמשך לכך, מהנתונים שהוצגו עולה כי ימינה הסכימה לדרישתו של עבאס להגדיל את התקציבים החברתיים להשתלבות החברה הערבית, המשך נטיעות קק"ל והשארת חוק קמיניץ בתוקף לצד המשך השהיית האכיפה הנהוגה כיום.

בד בבד, נמשכים המאמצים להשביע את ממשלת האחדות בהקדם, כאשר הבוקר חבר הכנסת ניר אורבך משך את חתימתו מבקשת הקואליציה להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי יריב לוין בחבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), ובכך סיכל את המהלך הקואליציוני הראשון.

ככל הידוע, אמש תכנן ח"כ אורבך למסור הודעה לתקשורת לפיה הוא החליט להתנגד להקמת ממשלת האחדות, אלא שאז בכירת ימינה איילת שקד ביקשה ממנו לשוחח עם בנט בטרם ימסור את ההצהרה. בהמשך לכך, השניים שוחחו ואף קבעו להפגש היום שוב. כמו כן, יש לציין כי נכון לעכשיו, אורבך נוטה להתנגד לממשלה, דבר המעמיד אותה בסכנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר להגנת הסביבה זאב אלקין
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר להגנת הסביבה זאב אלקין | צילום: אתר הכנסת, רויטרס

לצד המאמצים של בנט לגרום לח"כ אורבך להתפטר מהכנסת ובכך לנטרל את האיום לפירוק הממשלה שזה עתה נוצרה, חבר הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה הביע חוסר סיפוק מההסכמים הקואליציונים.

גורמים שהשתתפו במשא ומתן מסרו כי אלקין לא מרוצה מהעובדה שלא קיבל את תפקיד יו"ר הכנסת, ובנוסף יש לו ספקות ברמה האידאולוגית לגבי ההסכם. בתגובה לדברים, אלקין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני רואה שיש רבים שמתנדבים לדבר בשמי. לכל השואלים: אני חלק ממפלגת תקווה חדשה ומחויב לדרכה. כל השאר זה ספינים".