נתניהו בישיבת הליכוד: "שומעים יותר מדי התבטאויות מיותרות"

יו"ר האופוזיציה התייחס לראשונה למלחמה באוקראינה בישיבת סיעתו. לדבריו הממשלה צריכה לנהוג באחריות, ולעסוק יותר בחזרה להסכם הגרעין עם איראן. "האיום הקיומי באמת לביטחוננו"

זמן צפייה: 01:09

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד למצב באוקראינה וביקר את התנהלות הממשלה: "לצערי אנחנו שומעים בימים האחרונים יותר מדיי התבטאויות מיותרות ויותר מדי תחזיות כוזבות".

"אלה ימים רגישים ומורכבים בזירה העולמית. בימים כאלה ראוי לנקוט במשנה זהירות", אמר נתניהו. "אני קורא לממשלה לנהוג באחריות. לדבר פחות על מה שלא צריך לדבר בו ולעסוק הרבה יותר באיום הקיומי באמת לביטחוננו, וזה כמובן החזרה של איראן בזמן הקרוב להסכם הגרעין המסוכן. דווקא בעניין הזה לפיד ובנט לא אומרים כלום ולא עושים כלום. אתייחס לנושאים הללו בדיון 40 חתימות אחה"צ בכנסת".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד דיבר לפני שבוע בפתח ישיבת סיעתו, יש עתיד, והתייחס להסכם הגרעין האיראני שלפי הדיווחים עומד להיחתם בקרוב. "הסכם גרעין גרוע עומד להחתם בוינה. זה אותו הסכם שנחתם ב-2015, שיהיה ברור: אנחנו לא כפופים להסכם הזה".

"איראן מבקשת מהמעצמות בונוס על ההסכם: ביטול ההגדרה של משמרות המהפיכה כארגון טרור", אמר לפיד. "העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה. אסור לו להזרים עשרות מיליארדי דולרים לאיראן, ולתת לה להמשיך להפיץ טרור בעולם".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: ניב מוסמן, לע''מ

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא לאחרונה, בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב במלון ענבל בירושלים, ואמר כי:  "גם אם ייחתם הסכם עם איראן, צריך להכין סנקציות משמעותיות למצב שבו איראן תפר אותו ותפרוץ לגרעין". כמו כן, גנץ חשף במהלך הפגישה תמונות המוכיחות שאיראן העבירה לוונצואלה ידע לייצור כטב"מים מתקדמים בשטחה.

עוד אמר שר הביטחון כי: "אם יהיה הסכם גרעין בין איראן למעצמות, הוא לא סוף פסוק אלא תחילת הדרך לפעולות שעלינו לנקוט בהן. כך למשל – יש להמשיך לחקור את התיקים הפתוחים של סבא"א, לעצור את פיתוח הטילים הבליסטיים האיראנים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, ולהתמודד עם תוקף ההסכם ומה שקורה אחריו".