רה"מ לכלי תקשורת באמירויות: "חושב שעוד מדינות יצטרפו להסכם"

ראש הממשלה נתניהו התראיין לערוץ טלוויזיה במדינה המוסלמית והתייחס להסכם עם ישראל: "הרבה מדינות ערביות לא רואות בישראל אויבת, אלא שותפה" • ראש המוסד יוסי כהן נחת באבו דאבי

זמן צפייה: 06:09

ראש הממשלה נתניהו התראיין היום (שני) לערוץ הטלוויזיה האמירותי, סקיי ניוז בערבית, והתייחס להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. בד בבד, ראש המוסד יוסי כהן נחת באבו דאבי.

"אני בטוח שאיחוד האמירויות לא תהיה המדינה האחרונה שתנרמל את יחסיה עם ישראל, המצב השתנה", אמר נתניהו. "הרבה מדינות ערביות לא רואות בישראל אויבת, אלא שותפה. זה לא מפתיע שאיראן נגד השלום, מפני שהיא תומכת בטרור בכל העולם וזה שאיראן וטורקיה נגד ההסכם אומר שאנחנו בדרך הנכונה".

"איחוד האמירויות היא חלוצה בחדשנות, אם נשלב ידיים זה יועיל מאוד לאזור", המשיך ראש הממשלה. "אני חושב שלאנשים נמאס ממלחמות והם רוצים לראות עתיד טוב יותר לילדים שלהם. מה שהם רואים הוא את העתיד שאנחנו מייצרים דרך הטכנולוגיה, העסקים ושיתוף הפעולה בין הצדדים. אנחנו מוכנים לשיתוף פעולה, ואני חושב שיהיו עוד מדינות שיצטרפו להסכם הזה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

השר אשכנזי שוחח עם עמיתו מעומאן: "דנו בהתפתחויות באזור"

נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

אחד מעשירי דובאי: "מקיימים מגעים עם חברות תעופה ישראליות"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

רה"מ התייחס גם להקפאת הסיפוח ואמר כי "הבקשה בנושא הייתה אמריקנית ואנחנו הסכמנו. האמריקנים אמרו שהם רוצים להרחיב את מעגל השלום, והרחבת מעגל השלום היא העדיפות כרגע. המדינות הערביות האחרות מצפות למה שאנחנו הולכים לעשות והן רוצות להצטרף למסגרת היזמות והשגשוג הזו. אנחנו בישראל נייבא מהאזור הפטור ממכס באמירויות וככה נוכל להשיג מוצרים זולים".

עוד ציין נתניהו כי הוא מחכה לביקור של נציגי האמירויות בישראל וכי יש לישראל שיתוף פעולה עם המדינה בנוגע לחיסון נגד נגיף הקורונה. "ההסכם הזה מביא את שתי הדמוקרטיות המתקדמות האלו ושתי החברות המתקדמות האלה לעזור אחת לשנייה", הוסיף נתניהו. "האמירויות חלוצה ביזמות, ישראל חלוצת סטארטאפ".

"מדינות רבות באזור יפיקו מההסכם תועלת", טען ראש הממשלה. "זה יעזור לנו ליצור היסטוריה בין ישראל לפלסטינים. ראיתי תגובות בעולם הערבי לזה, וזה שינוי גדול. כאשר ישראל עשתה היסטוריה עם מצרים הרוב גינו. עכשיו עם האמירויות רבים בעולם הערבי בירכו על כך, וזה מראה את הנכונות לשלום. אני מוכן לשלום".

יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בין זייד
יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בין זייד | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בטלפון עם עמיתו מעומאן, יוסף בן עלווי בן עבדאללה. על פי משרד החוץ של עומאן, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור. משרד החוץ הישראלי מסר כי השיחה עסקה גם בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובצורך בחיזוק היחסים בין המדינות.

"שר החוץ אשכנזי אמר בשיחה כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל בן עלוי לשלום וליציבות במזרח התיכון. שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף ולהמשיך את הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון", לשון הודעת משרד החוץ.

"בשיחה הודגשה עמדתה של עומאן לגבי הצורך בשלום צודק וכולל במזרח התיכון, בצורך לחדש את תהליך השלום ובהשגת דרישתם הלגיטימית של הפלסטינים להקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים", מסרה עומאן, שציינה בהמשך כי שר החוץ שוחח גם עם בכיר הפת"ח, ג'יבריל רג'וב. בשיחה, על פי הודעת עומאן, הביע רג'וב את הערכתו למדיניותה המאוזנת לגבי הסוגיות הערביות ובראשן – הסוגיה הפלסטינית.