רה"מ ייפגש עם ראשי רשויות ביו"ש שתומכים בקידום תוכנית טראמפ

נתניהו הזמין לפגישה הערב קבוצת ראשי רשויות מההתנחלויות, בראשות ראש מועצת אפרת עודד רביבי, שתומכים בקידום "עסקת המאה" ומתנגדים לקו של ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני

זמן צפייה: 12:41

ראש הממשלה נתניהו הזמין לפגישה הערב (ראשון) קבוצת ראשי רשויות מיו"ש, בראשות ראש מועצת אפרת עודד רביבי, שתומכים בקידום תוכנית טראמפ - ומתנגדים לקו של ראש מועצת יש"ע דוד אלחייאני, שתקף את התוכנית.

כזכור, ביום חמישי נחשפה בחדשות 13 סערה שהתפתחה בתוך קבוצת הווטסאפ הפנימית של ראשי מועצות ביהודה ושומרון, שחשפה קרע גדולה במועצה, כאשר ראשי רשויות קראו לאלחייני להתפטר. זאת, בעקבות דבריו החריפים של אלחייני נגד טראמפ לפיהם "הוא אינו ידיד אמת של ישראל". את הדברים אמר בריאיון ל"הארץ".

לעוד כתבות בנושא:

אלפים מחו בת"א נגד הסיפוח; 5 מפגינים נעצרו לאחר שחסמו כבישים

"דוד, תתפטר": השיחה בין ראשי מועצת יש"ע אחרי המתקפה על טראמפ

רה"מ לראשי מועצת יש"ע: מחויב לנהל מו"מ על בסיס תוכנית טראמפ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת | צילום: חדשות 13

"יו"ר מועצת יש"ע, עד כאן" כתב אחד מהם. "עד לאן תדרדר אותנו בהשתלחות חסרת רסן, במילים קשות ובוטות כלפי ראש הממשלה, מנכ"ל משרדו וצוותו 'השקרנים' כפי שכינית אותם בישיבת הזום המוקלטת, כלפי חבריך במועצת יש"ע - ועכשיו כלפי טראמפ ונציגיו במילים קשות ובוטות", נכתב.

"אתה לא מייצג אותי ולדעתי גם את הרוב במועצה. גם אם אתה לא מסכים עם העמדות של ראש הממשלה או של האמריקנים, אתה לא יכול לנהוג כך באופן המבזה את הארגון ואותנו", הוסיף. "אני מצטער שהחברים שותקים אבל  רובם חושבים כמוני - שבדרך התנהלותך אינך ראוי לייצג אותנו ולעמוד בראש הארגון שכה יקר לכולנו".

דוד אלחייני יו''ר מועצת יש''ע
דוד אלחייני יו''ר מועצת יש''ע וראש מועצת בקעת הירדן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק מועצה אזורית בקעת הירדן

אמש, אלפי בני אדם, יהודים וערבים, הפגינו בכיכר רבין שבמרכז תל אביב במחאה על תוכנית הסיפוח. בקהל היו בין היתר המפלגות מרצ וחד"ש, והארגונים שלום עכשיו ושוברים שתיקה. במקום התנופפו דגלים רבים של פלסטין. כמה מפגינים חסמו צירי תנועה והמשטרה פעלה לפינויים, וחמישה מפירי סדר שהתנגדו פיזית לפינוי נעצרו ע"י המשטרה ויובאו לחקירה בתחנת המשטרה.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נשא דברים: "הסיפוח הוא פשע מלחמה. פשע נגד השלום, פשע נגד הדמוקרטיה, פשע שיעלה לנו בדם. תאוות כוח משיחית מכאן התלכדה עם חזיונות משיחיים משם, המתנחלים מצאו את האוונגליסטים, וההזיות האלה ממיטות עלינו אסון, על כולנו - יהודים וערבים".

הפגנה נגד הסיפוח בתל אביב
הפגנה נגד הסיפוח בתל אביב | צילום: חדשות 13

עוד תקף הורוביץ את גנץ ואנשי כחול לבן: "האנשים שאמורים היו להיות אלטרנטיבה - האנשים שקיבלו את הקולות מאתנו הרימו ידיים וזחלו לצד השני. בני גנץ, גבי אשכנזי, עמיר פרץ, אבי ניסנקורן. אתם שותפים מלאים, אתם אלה שנותנים גיבוי והכשר לאסון הזה - והאחריות תהיה עליכם. אין לכם מנדט לאפשר את הסיפוח. אין לכם מנדט לקבור את השלום ולזרוק אותנו לקטסטרופה בטחונית וכלכלית בגלל אובססיה של הימין הקיצוני".