בקדמת הבמה ומאחוריה: כיצד מתנהגים בני רה"מ בסערות פוליטיות?

האחים לבית נתניהו גדלו באותו הבית, אך התבגרו באופן שונה: יאיר התגייס לדובר צה"ל והפך לצייצן הלא רשמי של אביו, בעוד שאבנר התמקד בלימודי מורשת ישראל - ובחר לברוח מהמצלמות

זמן צפייה: 16:12

בחודש האחרון הפך בעל כרחו בנו הצעיר של ראש הממשלה, אבנר נתניהו בן ה-24, לאייטם חדשותי שמאפיל על אחיו, יאיר נתניהו בן ה-28, יצרן הכותרות והציוצים הלא רשמי של בית ראש הממשלה. יאיר כבר רגיל למשוואה שבה לא ברורים הגבולות בין החיים הפרטיים לאלה הציבוריים, וכעת גם אבנר טבל באש התקשורתית.

תחילה בברכה שנשא לרגל חגיגות יום השנה ה-13 לכהונתו של אביו, אותה הפיצו שניים וחצי מיליון עוקבי רה"מ בפייסבוק, ובהמשך בצו ההרחקה שקיבל הפעיל החברתי ברק כהן, שהטריד אותו בזמן בילוי במסעדה תל אביבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ ביקר החלטת רה"מ להכניס לארץ חברות קונגרס התומכות ב-BDS

ברק על התאבדות אפסטין: "מעדיף שהקשר בינינו כלל לא היה נוצר"

בתום יומיים של מצוד: נעצרו חשודים בפיגוע הדקירה בגוש עציון

קובי גדעון לע''מ
יאיר ואבנר נתניהו

בעשר השנים שחלפו בין תום כהונתו הראשונה של נתניהו לתחילת השנייה, החלו שני המתבגרים לגבש כל אחד את סממני הזהות האישית שלו. בזמן שאבנר התמקד בלימודי מורשת ישראל וזכה במקום השלישי בחידון התנ"ך העולמי, התגייס יאיר לדובר צה"ל, ושירת בענף התקשורת הזרה. "הוא פשוט הר געש של רגשות, לטוב ולרע", אמר על יאיר בני ציפר מ"הארץ". "הוא אוהב את ישראל כמו אבא שלו".

אבנר המופנם בחר בלימודי ארכיאולוגיה והיסטוריה. "במשפט בעניין ברק כהן אבנר אמר שהוא לא נהנה מהאבטחה, שהוא לא בחר בזה ושהוא אפילו סובל מזה", אמר חן מענית, כתב לענייני משפט ב"גלובוס". "הוא גם הבדיל את עצמו מאחיו, ואמר 'אני לא אכנס לפוליטיקה לעולם, ולכן תעזבו אותי בשקט. ראו שהעדות שלו אותנטית". לפי בני ציפר, גם יאיר לא ילך לפוליטיקה: "הוא אנרכיסט אנטי-ממסדי, שבמקרה הוא גם בנו של ראש הממשלה".

משפחת נתניהו
משפחת נתניהו

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: "תמיד מצחיק לראות באיזו רצינות תהומית מראיינים כתבים אנשים שכלל אינם מכירים את יאיר נתניהו. יאיר הוא אדם פרטי שזכאי לחופש ביטוי כמו כל אזרח בישראל שמביע את עמדותיו הברורות בעיקר במרחב הווירטואלי. הטענה שהוא מעורב בהחלטות מדיניות או משפיע עליהן הוא מגוחכת ושקרית מהיסוד".

תגובת לשכת ראש הממשלה בסוגיית האבטחה: "ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התריע בעצמו לפני ראש ממשלה על הצורך להגביר את סידורי האבטחה של בניו, זאת לאור ההערכה כי יש לתת מענה נוסף לאיומים המתחדשים וכן בשל היותם מוכרים בציבור. בניו של ראש הממשלה ביקשו פעמים רבות לא להיות מאובטחים. אך האבטחה נקבעת על ידי ועדת השרים ועל ידי ועדה ציבורית, ולא על ידי רצון המאבטחים".

אבנר נתניהו בבית המשפט
אבנר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו נואם בכנסיה באלבמה, ארצות הברית
יאיר נתניהו נואם בכנסיה באלבמה, ארצות הברית