המרוץ להקמת הממשלה: פערים במו"מ בין בנט לנתניהו בנוגע לרוטציה

במסגרת המו"מ, יו"ר ימינה הציע כי ייכנס ללשכת רה"מ כעבור שנה ולמשך שנתיים, כשאחריו נתניהו ימשיך לשנה הרביעית. במקביל, נמשך המאמץ לרצות את יו"ר הציונות הדתית באמצעות רבנים ובני משפחה

זמן צפייה: 00:58

המרוץ להקמת הממשלה: מפרטים שפורסמו הערב (שישי) בחדשות 13 עולה כי במסגרת המשא ומתן בין יו"ר ימינה נפתלי בנט לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראשון דרש להיכנס ללשכת ראש הממשלה כעבור שנה מיום כינון הממשלה ולכהן בתפקיד למשך שנתיים, כשאחריהן נתניהו ימשיך לשנה הרביעית. מנגד, נתניהו הציע לבנט רוטציה שוויונית, במסגרתה יובא תקציב המדינה לאישור.

כמו כן, באותה הפגישה שהתקיימה אמש בין יו"ר ימינה לראש הממשלה, עלתה מצדו של נתניהו הדרישה שבנט יתחייב שלא להקים ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד - גם אם נתניהו ייכשל. בנט מצדו סירב והבהיר כי בכוונתו להקים ממשלה עם לפיד במקום הליכה לבחירות חמישיות - בתנאי שנתניהו לא יצליח.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: ח"כ עופר כסיף הוכה בעימות עם שוטרים בהפגנה במזרח י-ם

העולם אבל על לכתו של הנסיך פיליפ: "השפיע על אינספור דורות"

חשד לרצח בכפר איבטין: גבר נורה למוות, שני אחרים נפצעו קל

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

זאת ועוד, במהלך הפגישה בין השניים דובר על הצורך להפעיל לחץ ציבורי על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ, גם באמצעות רבנים ובני משפחה, על מנת לרצות אותו - זאת, מתוך ההבנה כי גדעון סער לא יצטרף לגוש נתניהו. כמו כן, אין בכוונתו של יו"ר תקווה חדשה להסכים למתווים השונים שהועלו בימים האחרונים, כגון החלטה על קדנציה אחרונה וקצובה של נתניהו, שאחריה יפנה את כסאו.

מוקדם יותר היום, סמוטריץ' התייחס למגעים להקמת ממשלה ואמר כי "אני אופטימי כי אני מכיר את הנפשות הפועלות ואת הערכים שבשבילם הם הגיעו לפוליטיקה, ויודע שברגע האמת ולמרות הקשיים הם יתעלו לגודל השעה ויבואו יחדיו לממשלת ימין של כל מפלגות המחנה הלאומי ללא שונאי ישראל ותומכי טרור".

סמוטריץ', שנפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב כי "גם הבוקר צריך להזכיר ולהבהיר: ממשלה שתישען על תומכי טרור ומחבלים לא תהיה 'ממשלת ימין' אלא ממשלה מופקרת ומגואלת בדם. היא לא תעשה שום דבר ימני, תביא לנפילת הימין ועליית השמאל עם תומכי הטרור, ותהפוך את מדינת ישראל לבת ערובה על כל צעד ושעל של מי ששוללים את זכות קיומה כמדינה יהודית".