נתניהו לגנץ: "אל תבנה על זה שידיחו אותי, בסוף אתה תודח"

ראש הממשלה אמר את הדברים במהלך שיחות המשא ומתן עם יו"ר כחול לבן, בהן דיבר, בין השאר, על התועלת הפוליטית שתצמח לשני מישיבה בממשלה עם גוש הימין

זמן צפייה: 00:38

הפלונטר הפוליטי: במהלך שיחות המשא ומתן בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שוחח נתניהו עם גנץ על התועלת הפוליטית שתצמח מהאפשרות שישב בממשלה עם גוש הימין. במהלך השיחות, אמר ראש הממשלה ליו"ר כחול לבן את המשפט הנוסף: "אל תגרור רגליים ותבנה על זה שידיחו אותי, בסוף נלך לבחירות ואתה תודח".

ביום חמישי התייחס גנץ למגעים להרכבת ממשלה ואמר כי "אני נחוש להרכיב ממשלה וללא ללכת לבחירות, אני נחוש להגשים את המטרות שלשמן התכנסנו". "לא הגעתי כדי להיות קבלן הביצוע של אף אחד, או סרח עודף בממשלת בלוק", המשיך יו"ר כחול לבן. "לצערי לא מן הנמנע שבשל סרבנות חלק מהמפלגות לשבת איתנו, אנו עלולים להגיע לעוד מערכת בחירות".

לכתבות נוספות בנושא: 

גנץ: "המתקפה נגד מערכת המשפט – מעלה חשש שפני נתניהו לבחירות"

גנץ נפגש עם עודה וטיבי: "נידונו סוגיות החשובות לחברה הערבית"

גנץ ולפיד הצטרפו לפגישת צוותי המו"מ; לוין: "תרגיל יח"צני"

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

בד בבד, בכיר בכחול לבן אמר בחמישי לחדשות 13 כי אם לא תקום ממשלה כשהמנדט אצל גנץ, לא יהיה מנוס מללכת לבחירות. "ב-21 הימים האחרונים השחקנים הפוליטים יביטו לעבר בחירות ויחששו להסכים לפשרות שיפגעו בהם בקרב המצביעים שלהם", אמר הבכיר. "זה נכון לליכוד - ונכון גם לגבינו".

כמו כן, נפגש גנץ באותו יום עם יו"ר הרשימה המשותפתאיימן עודה, ועם יו"ר סיעתו אחמד טיבי, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נמסר כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועניינית ונידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית, בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר".

אחמד טיבי, בני גנץ ואיימן עודה
אחמד טיבי, בני גנץ ואיימן עודה | צילום: אופק אבשלום

מוקדם יותר באותו יום הצטרפו בני גנץ ויאיר לפיד לפגישת הליכוד וכחול לבן בכפר המכביה. בפגישה השתתפו השר יריב לוין, השר זאב אלקין ועורך הדין מיכאל ראבילו מטעם הליכוד. מטעם כחול לבן השתתפו יורם טורבוביץ ושלום שלמה. השר לוין תקף את המהלך ואמר כי "מדובר בתרגיל יח"צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת".

כבר בפתח הפגישה הצהיר לוין כי "יש תחושה קשה שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כשהדיונים האמיתיים מתקיימים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים. נשוב ונבקש לדעת אם רעיון האיוולת הזה נזנח ואם כחול לבן החליטה שהיא באמת רוצה אחדות, וכמובן אם היא מקבלת את מתווה הנשיא שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלה".