נתניהו משיב אש: "מפעילים לחץ להגשת כתב אישום"

נתניהו מגיב לחשיפת השיחות בינו לבין נוני מוזס: "מסע תקשורתי מתוזמר שנועד להפיל את הממשלה בראשותי"

לא נרתע מהחקירות. נתניהו

ראש הממשלה נתניהו הגיב אמש (ראשון) על הפרסומים הנוגעים לחקירות המתנהלות בעניינו, ובין השאר גם לשורת הפרסומים בחדשות 2 בנוגע ליחסיו עם מו"ל ידיעות אחרונות. "בימים האחרונים מתנהל מסע תקשורתי מתוזמר, חסר תקדים בהיקפו, כדי להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "מסע תעמולה זה נועד להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה וגורמים אחרים בפרקליטות כדי שיגישו כתב אישום נגדי".

''מפעילים לחץ על היועמ''ש''. נתניהו (Alex Kolomoisky  פלאש 90)
''מפעילים לחץ על היועמ''ש''. נתניהו (Alex Kolomoisky פלאש 90)

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"השיטה היא פשוטה", טען ראש הממשלה. "יום יום וערב וערב מפיצים תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק.
כמובן שכל עוד החקירה נמשכת, אין לי אפשרות להגן על עצמי. אינני יכול לספר לציבור את הסיפור האמיתי שעומד מאחורי הדברים, שמבהיר שלא הייתה פה שום עבירה".

חשיפת חדשות 2: פרשת נתניהו-מוזס - הסיקור המלא

מידע שהגיע לידי המשטרה: נתניהו תיווך בין מוזס לשלושה אנשי עסקים

נתניהו: "להוריד את רף העוינות אליי". מוזס: "עזוב, צריך לדאוג שתהיה ראש ממשלה"

גילויים חדשים ודרמטיים בפרשת נתניהו-מוזס: רה"מ הציע למוזס למכור את העיתון

בדבריו התייחס נתניהו לטענות נגדו בדבר חוק "ישראל היום" וכתב כי "כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013". הוא ציין כי הוא מנוע מלהיכנס לפרטי החקירה וביכולותו להתייחס אך ורק לדברים שלטענתו, היו ידועים לציבור מן העבר.

"במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית", הסביר. "משהגיעה ההצבעה, הצבעתי נגד החוק יחד עם קומץ חברי כנסת שכלל את רוב חבריי בליכוד.
בנוסף, ידוע שלאחר שהחוק עבר ברוב גדול, פירקתי את הממשלה והלכתי לבחירות לכנסת, בין השאר בגלל החתרנות מתוך הממשלה להעביר את החוק. כולם גם יודעים שעם הקמת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הכנסתי סעיף מפורש בהסכמים הקואליציונים כדי למנוע הישנות חקיקה כזאת".

מוזס בדרכו לחקירה
מוזס בדרכו לחקירה

"בגלל כל זה - לא קרה כלום", טען. "'ישראל היום' נשאר על כנו, משגשג ופורח. ואילו התקשורת הרעה שקיבלתי ב'דיעות אחרונות' ו-ynet לא פסקה ולו לרגע.
לכן כל הטענות הללו שאני פעלתי לקידום חוק 'ישראל היום' הן טענות שווא. כך גם לגבי הנושא השני (תיק 1000), כפי שיתברר במהלך הזמן".

תיק 2000: החקירה מסתעפת

נתניהו פרסם את תגובתו לאחר שאמש נחשף במהדורה המרכזית כי למשטרה הגיע מידע אודות מעורבותו ותיווכו לכאורה של ראש הממשלה עם אנשי עסקים בניסיון להכניס אותם כשותפים ב"ידיעות אחרונות". על-פי המידע, איש העסקים ארנון מילצ'ן תיווך בין המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, אחד מגיבורי "פרשה 1000", לבין נוני מוזס כשראש הממשלה הוא זה שהכין לכאורה את פאקר למפגשים עם נוני מוזס.

על-פי הידוע, ראש הממשלה תיווך גם במכירות "ידיעות אחרונות" לקונצרן הגרמני "אקסל שפרינגר". הוא שוחח עם יו"ר הקונצרן מתיאס דופנר ואמר לו ש"חשוב שיקנה את העיתון". אלא שבזאת לא תמו ניסיונות ראש הממשלה והוא תיווך לכאורה גם בין לארי אליסון, הבעלים של חברת "אורקל", והפגיש אותו עם נוני מוזס בניסיון לגרום לו לרכוש את "ידיעות אחרונות".

מוקדם יותר נחקר מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, במשך שמונה שעות על השיחות שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בחדשות 2 נחשפו הערב תמלילים נוספים מהשיחות בין השניים. הערב התברר כי נתניהו ומוזס כבר שיתפו פעולה יחד בבחירות קודמות ומהתמלילים עולה כי הם דנו בפרקטיקה - איך יעבוד בפועל שינוי הקו של "ידיעות אחרונות".