נתניהו ורעייתו יטוסו במטוס פרטי לארה"ב - בנפרד משאר המשלחת

במשרד רה"מ החליטו להטיס את נתניהו ורעייתו במטוס פרטי, מחשש שטיסה במטוס אל על עם הפמלייה תגביר את הסיכוי שרה"מ יידבק בקורונה. ישראייר תטיס את שאר חברי המשלחת • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:48

פרסום ראשון: במשרד ראש הממשלה החליטו שלא להטיס את בנימין נתניהו ורעייתו שרה במטוס אל על עם כל הפמלייה והסגל הדיפלומטי לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות, אלא באמצעות מטוס פרטי בשל חשש מהידבקות בקורונה – כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. בשל כך, אל על הפסידה במכרז, וישראייר תהיה החברה שתטיס את שאר חברי המשלחת.

בשבוע האחרון חברת אל-על נערכה במיוחד לטיסה, ולשם כך החלה להכין לפעילות את המטוס המיוחד, בואינג 777, שלא פעל בתקופת הקורונה, ואנשי הצוות החלו להיערך. הצוות אף החל לעבוד על התקנה של מיטה לטובת הזוג לצד היערכויות נוספות הנדרשות עבור ראש הממשלה.

בנימין ושרה נתניהו בירידה מהמטוס בהודו
בנימין ושרה נתניהו בירידה מהמטוס בהודו | צילום: רויטורס

עם זאת, כאמור, הוחלט להטיס את הזוג בנפרד. במשרד ראש הממשלה מחפשים כעת מטוס פרטי עם טייסים ישראליים, וטוענים שאין סיבה שהמהלך ייקר עלויות: "ראש הממשלה מצמצם ככל הניתן את המגעים בשל המגיפה והטיסה לוושינגטון היא מבצע מורכב הכולל קפסולות למניעת הידבקות בטיסה או בארצות הברית. הוספת הטיסה הפרטית לא תייקר את העלויות משום שהמכרז למטוס המשלחת הכללית ייפתח לחברות תעופה נוספות". כאמור, טיסת שאר חברי המשלחת הועברה למכרז, שבו זכתה ישראייר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו למעלה מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שרה"מ יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת. העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד".

המשלחת צפויה להמריא מנתב"ג ביום ראשון, לכבוד טקס החתימה החגיגי על הסכם השלום עם איחוד האמירויות בבית הלבן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יארח את הטקס, ובמעמד החתימה יהיה שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד.

המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות
המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס