בכיר ישראלי: נתניהו לא יטוס לפגישה עם פומפאו בלונדון

הגורם אמר לחדשות 13 כי רה"מ ינסה לקבוע פגישה עם שר החוץ האמריקני בהמשך השבוע בפורטוגל, וכי ממשלת בריטניה, שמארחת את פסגת נאט"ו, לא יכולה מבחינה לוגיסטית לקבל אותו

זמן צפייה: 01:26

בכיר ישראלי אמר היום (שני) לחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יטוס מחר ללונדון לפגישה עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו כפי שתוכנן, וכי יש ניסיון לקבוע פגישה בין השניים בפורטוגל בהמשך השבוע. עוד הוסיף הבכיר שממשלת בריטניה הבינה כי בשל פסגת נאט"ו והמנהיגים הרבים שמגיעים, היא אינה יכולה מבחינה לוגיסטית לקבל גם את נתניהו שאינו משתתף בפסגה.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי נתניהו אמור היה לטוס ללונדון להיפגש עם פומפאו, קנצלרית גרמניה מרקל, נשיא צרפת מקרון ומנהיגים נוספים בשולי פסגת מנהיגי ברית נאט"ו.

נתניהו וטראמפ
נתניהו וטראמפ | צילום: רויטרס

הבוקר הודיע הבית הלבן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחחו בנוגע לאיום מצד איראן "ונושאים קריטיים נוספים". "מנהיגי שתי המדינות שוחחו גם בנושאים הנוגעים ליחסי שתי המדינות, כמו גם על עניינים אזוריים", נמסר.

טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהו | צילום: רויטרס

השיחה היא השנייה בין נתניהו לטראמפ תוך שבועיים - אחרי נתק של חודשיים וחצי. השיחה מגיעה יממה לפני שנתניהו צפוי לטוס ללונדון שם תתקיים פסגת מנהיגי נאט"ו ושבה ישתתף גם טראמפ. עדיין לא ברור אם נתניהו וטראמפ ייפגשו בלונדון.

בתוך כך , ממשרד החוץ נמסר כי "ביום שישי האחרון הצהירו שש מדינות אירופאיות על כוונתן להצטרף ל-INSTEX, מנגנון שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות האמריקאיות. בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושבדיה לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר. מאות האיראנים החפים מפשע שנהרגו במהלך ההפגנות האחרונות מתהפכים בקברם".

"ידידותינו האירופאיות - איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לעשות דזיגנציות לשליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע? איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו שלכם?", כך לשון ההודעה.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: עומר מירון לע''מ

כזכור, לפני שבוע נתניהו סייר בגזרה הצפונית, יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט ובכירים נוספים. במהלך הסיור קיבל נתניהו סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומבכירי צה"ל.

"איראן מתכננת התקפות נוספות - אני יכול לאשר את זה", הצהיר רה"מ בהר אביטל. "התוקפנות של איראן באזורנו, וגם מולנו, נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

עוד הדגיש נתניהו כי "המחויבות שלנו והנכונות שלנו להיאבק בתוקפנות האיראנית היא מוחלטת, ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג את היעדים שלה. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל זה תהליך שנמשך כל הזמן". בסיכום דבריו, הצהיר: "אני עושה כל מה שצריך כדי לקיים את עבודת הממשלה, עבודת הקבינט, שממנו אני בא עכשיו, בכל הדרכים הדרושות, כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל והדברים החיוניים למדינת ישראל".