בכירים בממשלה מודאגים: "עסקת טיעון לנתניהו היא סכנה מיידית לקואליציה"

בעקבות הדיווחים על מגעים בין יו"ר האופוזיציה ליועמ"ש, גורמים בממשלה עוקבים בדריכות ומזהירים מפני חוסר יציבות בקואליציה. במקביל, גם בליכוד עוקבים בדריכות ונערכים ליום שאחרי נתניהו

זמן צפייה: 01:19

הדיווחים על מגעים להסדר טיעון בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מדאיגים מאוד הערב (חמישי) בכירים בממשלה. חתימה על הסכם כזה משמעותה סכנה מיידית ליציבות הקואליציה.

נתניהו מהווה גורם שמאחד את הקואליציה ועוזר לשמור עליה מאוחדת - בעיקר מהחשש שאם היא תתפרק הוא עלול לעלות בחזרה לשלטון. פרישה של נתניהו מהחיים הפוליטיים כפי שנידונה במגעים, פותחת אפשרויות רבות לגורמים שונים בקואליציה, בעיקר באגף הימני שלה - במפלגת תקווה חדשה ואצל שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך לדוגמה.

בנט בישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה | צילום: חיים צח/ לע''מ

בנוסף, להסכם כזה תהיה משמעות גדולה מאוד לליכוד, שם עוקבים אחרי הדיווחים בדריכות ונערכים ליום שאחרי נתניהו. השאלה הגדולה המרחפת במפלגה היא האם ראש הליכוד הבא ייבחר על ידי חברי מרכז הליכוד - מה שיגדיל את הסיכוי של ישראל כץ להיבחר או בפריימריז פתוחים למתפקדים - מה שעשוי להעניק יתרון ליולי אדלשטיין או ניר ברקת.

העסקה עצמה בהחלט נדמית אפשרית, אם מנדלבליט מסכים לוותר על סעיף השוחד ונתניהו מוכן להודות בשני סעיפים של מרמה והפרת אמונים ואפילו מאסר בפועל שיומר לעבודות שירות - זה סימן להיתכנותו של הסדר טיעון כזה. זו תהיה טלטלה פוליטית לאומית שיכולה להוביל לבחירות או לממשלה חדשה.