נתניהו לוחץ על הרב פרץ: אל תוותר לשקד על המקום הראשון

רה"מ מעוניין בשתי סיעות ימין נפרדות ולכן דוחק ביו"ר הבית היהודי שלא לוותר לשרת המשפטים לשעבר - דבר שעלול לטרפד איחוד אפשרי בין הרשימות • נתניהו: "אני לא מתערב לעת עתה"

זמן צפייה: 00:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, שלא לוותר לאיילת שקד על המקום הראשון במפלגה - דבר שעלול לטרפד איחוד אפשרי עם הימין החדש. זאת, מאחר ונתניהו מעוניין בשתי רשימות ימין נפרדות על מנת למנוע זליגה של קולות מהגוש למפלגות אחרות.

בתוך כך, נתניהו אמר היום (ראשון) כי "קיבלתי פניות מאנשים בימין שאמרו: 'אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 6-5 מנדטים ונחזור שוב פעם לבחירות'. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה, ואם יהיה צורך - אתערב".

כמו כן, מוקדם יותר אמר ראש הממשלה כי "אני לא רוצה ממשלת אחדות, אני רוצה ממשלת ימין של 61 חברי כנסת בראשותי". את הדברים אמר בחשבון הפייסבוק שלו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שקד תכנס מסיבת עיתונאים: צפויה להכריז שתעמוד בראש הימין החדש

פרץ וסמוטריץ' אישרו מחדש את הריצה המשותפת בבחירות

בנט לקראת ההודעה של שקד: "המדינה חשובה מקידום אישי"

נתניהו ופרץ
נתניהו ופרץ | צילום: רויטרס

איתמר בן גביר, מועמד מטעם מפלגת עוצמה יהודית, התייחס לחיבור אפשרי עם שרת המשפטים לשעבר ואמר: "שקד עשתה טעויות, אבל אני חושב שחיבור שלהם יוסיף הרבה כוח. אני חושב שמי שצריך להוביל זה מי שיסוגל לעשות חיבור גדול, ולצערי הרב פרץ לא הוכיח שהוא רוצה חיבור כזה". כמו כן הוסיף:  "חיבורים זה דבר טוב. אנחנו חזק בתמונה, אף אחד לא רוצה לאבד קולות ושייחסרו לו מנדטים. יש הרבה גורמים אחראיים ואני מאמין שהם אלה שייתנו את הטון".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

שרת המשפטים לשעבר תכנס הערב מסיבת עיתונאים בכפר המכביה, שבה תודיע על המשך דרכה הפוליטית. שקד צפויה להכריז כי תעמוד בראש מפלגת הימין החדש בבחירות הבאות, כאשר נפתלי בנט יוצב במקום השני. זאת לעומת הסבב הקודם של הבחירות, בו הוצבה שקד במקום השני – אך השניים טענו להנהגה משותפת.

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190721-1828' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_eswf546v' duration='226'']

בתקופה האחרונה, עולים קולות רבים הקוראים להציב את שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת. אולם, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מסרב לפנות את מקומו עבורה. זאת, ברקע התנגדות כמה רבנים מהציונות הדתית לכך שאישה שאינה שומרת מצוות תעמוד בראש המפלגה.

חתמתי על תקנות של מסלול מהיר. שרת המשפטים איילת שקד
חתמתי על תקנות של מסלול מהיר. שרת המשפטים איילת שקד | צילום: ארן דולב

לפני כחודש, קרא פרץ לאיחוד בקרב מפלגות הימין, ואמר שהוא מוכן לתת לשקד את המקום השני. כמו כן, הציע גם לבנט ולמשה פייגלין לחבור אליו. את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

לפני כשבועיים חידשו יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' את הסכם איחוד מפלגות הימין, כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. המשמעות: שתי המפלגות ירוצו תחת רשימה אחת גם בבחירות הקרובות, שייערכו ב-17 בספטמבר.

השניים קראו לאיתמר בן גביר, חבר עוצמה יהודית והצלע השלישית באיחוד שהודיע על עזיבת השותפות לפני כשבועיים, להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת. כמו כן, פרץ קראו גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד.