תמה פגישת נתניהו, פרץ וסמוטריץ' – אין הבנות על חלוקת התיקים

ראש הממשלה נועד עם ראשי איחוד מפלגות הימין, ברקע דרישת סמוטריץ' לקבל לידיו את תיק התפוצות, אך לא הצליח להגיע לסיכום עימם. דובר הליכוד: "פגישה חיובית". השלושה יוועדו שוב מחר

זמן צפייה: 00:58

(בווידאו: סמוטריץ' דורש את משרדי התחבורה והתפוצות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) עם ראשי איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', בניסיון להשיג עמם סיכומים בנוגע לחלוקת התיקים בממשלת המעבר. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

ראש הממשלה נענה לדרישת פרץ לקבל את תיק החינוך, וכעת הוא מנסה לגרום לסמוטריץ', שדרש כזכור את משרדי התחבורה והתפוצות, להסכים לקבל לידיו את תיקי התחבורה והעניינים האסטרטגיים. נתניהו, כזכור, מתנגד להעניק לסמוטריץ' את משרד התפוצות, בשל החשש כי הדבר יעורר ביקורת בקרב יהדות העולם.

לעוד כתבות בנושא:

סמוטריץ' נפגש עם נתניהו: דורש את משרדי התחבורה והתפוצות

נתניהו הבין: סמוטריץ' במשפטים - נזק לליכוד בבחירות • פרשנות

זוהר: "סמוטריץ' לא היה צפוי להיות שר המשפטים – ולא יהיה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי
ח"כ בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי | צילום: החדשות 13

גם אתמול, כאמור, נועד נתניהו סמוטריץ', והבהיר לו כי הוא מטיל וטו על הדרישה לתיק התפוצות. זאת ברקע דברי סמוטריץ' בשבוע שעבר, שאמר כי "יש להשיב את משפט התורה", עמדה שעלולה להוות מכשול בקשר של ישראל עם יהדות התפוצות. במקום זאת, הציע נתניהו לסמוטריץ' את המשרד לעניינים אסטרטגיים, אותו צפוי השר גלעד ארדן לפנות בקרוב. סמוטריץ' הביע עניין בהצעה, אך המשא ומתן בנושא כאמור עדיין תקוע.

לאחרונה מאיץ נתניהו את סבב המינויים במטרה לסגור את ממשלת המעבר. בשבוע שעבר הודיע נתניהו כי החליט למנות את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים - ובכך הפך להיות השר הגאה הראשון. זאת, שעות לפני המועד האחרון של נתניהו למנות שר לתפקיד.

בתגובה למינוי מסר אוחנה: "כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (הכל בא יחד!), אחרי אלפי שעות בימ"ש כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לרה"מ על האמון העצום, ותודה למברכים. ריגשתם מאוד".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: חדשות 13

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדרש להתמנות לשר המשפטים, בירך את אוחנה ותקף את נתניהו: "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, במהלך חגיגות יום ירושלים במרכז הרב, אמר סמוטריץ' כי הוא מעוניין בתיק המשפטים וכי מפלגתו רוצה "להשיב את משפט התורה".  אתמול חזר סמוטריץ' על הדברים בריאיון לרשת ב'. "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך הם שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה", אמר. "אני סמוך ובטוח שעם ישראל יראה כמה משפט התורה הוא נכון, צודק, מוסרי והומני. זו מדינה יהודית, בעזרת ה' היא תחזור להתנהל כפי שפעלה בימי דוד ושלמה, על פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימינו אנו". לאחר שסירב במשך מספר ימים להגיב לאמירתו של סמוטריץ', כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

לאחר פיטורי בנט ושקד, אמר סמוטריץ' כי "בנסיבות שנוצרו, שבהן ראש הממשלה החליט לפטר את בנט ושקד שכיהנו מטעם הציונות הדתית, מתבקש שהרב פרץ ואני נתפוס את מקומם במשרדי החינוך והמשפטים. אני לא רואה מצב שחמישה חודשים הציונות הדתית לא תיוצג בממשלה". את הדברים אמר סמוטריץ' בריאיון ל"לפני החדשות".