גנץ על נאום נתניהו: "ההשתלחות בח"כים הערבים חייבת להיפסק"

יו"ר כחול לבן גינה את נאום רה"מ אמש. "קיבלנו מופע מכוער של שקרים, תביעות והסתה" • נתניהו טען כי כחול לבן היו במגעים עם החרדים: "כדי לצרף אותם, לפיד היה עושה ברית מילה שוב"

זמן צפייה: 02:04

יומיים לפקיעת המנדט: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, שבו תקף את חברי הכנסת הערבים, ואמר כי "גם לי יש מחלוקות עם חברי הרשימה המשותפת, אני מסכים איתם על חלק מהדברים, וממש לא מסכים על נושאים אחרים - אבל ההשתלחות נגדם ביומיים האחרונים חייבת להיפסק".

לדברי יו"ר כחול לבן, "ביקשנו לדון עם הליכוד, אבל לאורך כל הפגישות הבנו שאנחנו מדברים לקיר, מדברים לבלוק". גנץ המשיך ותקף את "כנס החירום" של הליכוד שנערך אמש: "ביומיים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים חדשים. קמנו בשבת בבוקר והבנו שאנחנו במצב חירום, סכנה, פיגוע - לא בגלל שאנחנו נגררים לבחירות בפעם השלישית, או הרקטות שנופלות, או בגלל החולים ששוכבים בבתי החולים. קיבלנו מופע מכוער של שקרים, תביעות והסתה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191118-1610' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_85xrpiw6' duration='137'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: "אם לא נגיע להסכמות עד רביעי בצהריים – כל אחד לנפשו"

הלמ"ס לקראת יום הילד הבינ"ל: כ-200 אלף ילדים מוכרים כנזקקים

בשל פעילות שוטרת שהתחזתה לילדה: 25 נעצרו בחשד לפדופיליה

יו''ר כחול לבן, בני גנץ
יו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

גנץ קרא לראש הממשלה לחזור בו מדבריו, וטען כי "אם לא נעשה את מה שמוטל עלינו ונשים את אזרחי ישראל לנגד עינינו, המצב יסכן את אמון הציבור בנבחריו". יו"ר כחול לבן המשיך ופנה לראש הממשלה: "אני קורא לנתניהו לנהל משא ומתן ישיר, כן ואמיתי. במקום להפחיד ולפחד – בוא נדבר".

בתוך כך, נתניהו תקף בכנס של בלוק הימין את ניסיונות כחול לבן להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת, וטען כי צוותי המשא ומתן של המפלגה ניסו לפתות את המפלגות החרדיות. "חברי הסיעות החרדיות יכולים לספר על כל המגעים עם כחול לבן", אמר ראש הממשלה. "כדי לצרף אותם, יאיר לפיד היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, ואפילו עושה ברית מילה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191118-1520' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו על המגעים של כחול לבן עם החרדים' kid='1_owa5fw4j' duration='33'']

"הם מוכנים לשבת עם אחמד טיבי, אבל לא עם ראש ממשלת ישראל. הם מוכנים לשבת עם המשותפת אבל לא עם חובשי הכיפות סביב השולחן הזה. זה לא ישראל לפני הכול – זה השלטון לפני הכול", המשיך נתניהו. "זוהי שעת חירום. יש כאן רגע גורלי בתולדות מדינת ישראל - יש אפשרות אמיתית שתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה בתומכי טרור".

נתניהו הדגיש כי לא דיבר "על אזרחי ישראל, אלא על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור, שפוגעים בישראל ורוצים להעמיד את חיילי צה"ל לדין כפושעי מלחמה". לדבריו, "כחול לבן הוליכו שולל את המצביעים והציבור", וקרא לבכירי המפלגה של גנץ להפסיק "עם הטרלול הזה - תורידו את האופציה ההזויה הזו".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

מספר שתיים בכחול לבן, יאיר לפיד, האשים את נתניהו בכך שהוא "מוביל לאלימות". זאת על רקע נאום ראש הממשלה אמש ב"כנס החירום" של הליכוד. "מה שהוא אמר על אזרחי ישראל הערבים זו גזענות בלתי נסלחת. אנחנו, בניגוד אליו, נמשיך לעבוד למען מדינת ישראל", אמר לפיד.

"אלו טקסטים של חסידי ברוך גולדשטיין ולא של ראש ממשלה. אם הוא לא יהיה ראש ממשלה זה פיגוע? אם הוא לא יגור בבלפור זה ניצחון איראני?", המשיך לפיד. "שלא יילך אחר כך לטלוויזיה ויספר כמה הוא מזועזע מההסתה. זה ביבי - זו ההסתה שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191118-1614' autoplay='0' credit='' desc='יאיר לפיד בישיבת סיעת כחול לבן' kid='1_eag0uile' duration='128'']

בכיר כחול לבן סיפר כי מתווה קווי היסוד שהוסכם עם מפלגת ישראל ביתנו יכול להביא ל"הישגים שלא היו כמותם כבר שנים". לפיד פנה לנתניהו ואמר "בוא תצטרף - תפסיק להסית לאלימות. בוא נקים ממשלת אחדות, תוותר על הגוש החרדי-משיחי, תהיה שני ברוטציה, נקים ממשלה, תהיה לנו ממשלה חזקה בביטחון, בכלכלה, באחדות עם ישראל". ​

מוקדם יותר היום נאם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו בכנסת ואמר כי "שני הצדדים מציעים לנו את חצי המלכות. מבחינת ישראל - כל ממשלה צרה היא אסון. אמרנו מהיום הראשון - ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס, אין כוונות אחרות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד זה גם אידאולוגית וגם פרקטית, כל הצבעה בכנסת תהיה סיפור".

ליברמן הוסיף כי "סיימתי אתמול מפגשים פוליטיים בשעה 3:00 בלילה. אנחנו עושים מאמץ רב עד יום רביעי בשעה 12:00 בצהריים. אם עד אז לא נגיע להסכמה עקרונית - מבחינתי כל אחד לנפשו. צריך לשמור על הגינות".