נתניהו יביא לאישור הממשלה את מינוי ליצמן לשר הבריאות

רה"מ התחייב להתפטר מתפקידיו כשר עד אחד בינואר, בעקבות כתבי האישום, ולשכתו הודיעה כי החליט למנות את יו"ר יהדות התורה לתפקיד. זאת, לאחר שהאדמו"ר מגור אישר המהלך באופן חריג לפני כחודש

זמן צפייה: 00:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה את מינויו של יו"ר יהדות התורה וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לתפקיד שר הבריאות – כך הודיעה היום (שישי) לשכת ראש הממשלה. זאת, לאחר שנתניהו התחייב להתפטר מתפקידיו כשר עד אחד בינואר.

לפני כחודש, האדמו"ר מגור אישר באופן חריג לליצמן לכהן כשר אם נתניהו יתפטר מתיקי השרים שבהם הוא מחזיק. זאת, על אף ההתנגדות העקרונית של מפלגת יהדות התורה למלא תפקידי שרים בממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארדן צפוי להודיע בקרוב על זהות מועמדו למפכ"ל המשטרה

נתניהו יביא לאישור הממשלה את מינוי ליצמן לשר הבריאות

נוק אאוט לרה"מ בי-ם, קרב צמוד בת"א: תוצאות הפריימריז בליכוד

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן | צילום: רויטרס

כאמור, לפני כשבועיים נתניהו הודיע לבג"ץ כי עד אחד בינואר הוא יעזוב את תפקידו כשר הבריאות, שר הרווחה, שר החקלאות ושר התפוצות - ויישאר רק בתפקיד ראש ממשלה. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר לי כי אינו יכול להמשיך לכהן כשר תחת כתבי אישום.

ההחלטה הגיעה לאחר שמאז הגשת כתבי האישום הוגשו כמה עתירות בדרישה להורות לנתניהו להתפטר מתפקידו כשר וכראש ממשלה. יממה לאחר הודעתו של מנדלבליט בדבר כתבי האישום, כחול לבן פנתה ליועמ"ש ונתניהו עצמו בדרישה שיתפטר. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום.  "לפיכך, חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבה כחול לבן לנתניהו.

גם התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ וכתבה: "נוכח חומרת המעשים המיוחסים לראש הממשלה בכתב האישום ונוכח הפגיעה הקשה שהיוותרותו של נתניהו בתפקידיו המיניסטריאליים צפויה לגרום לאמון הציבור ברשויות השלטון, בתקינות פעולתו ובטוהר המידות בו - מבקש התנועה כי ביהמ"ש יורה לנתניהו להתפטר מתפקידו".

כזכור, לפני כחמישה שבועות הודיע היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בשלושת התיקים שבהם הוא מעורב. "ההחלטה התקבלה בלב כבד - אך בלב שלם", אמר מנדלבליט בהצהרתו אמש. "ההחלטה התקבלה אך ורק משיקולים ראייתיים - שום שיקול אחר לא השפיע עליי". בנוסף קרא מנדלבליט לפוליטיקאים "להתנער מהשיח האלים והמתלהם נגד אנשי מערכת אכיפת החוק".