בגלל אחוזי הצבעה נמוכים: הקלפיות בליכוד יישארו פתוחות עד 22:00

כ-47 אחוזים מתוך כ-140 אלף מתפקדי הליכוד הצביעו בפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-25, נכון לשעה 20:00. הקלפיות, שהיו אמורות להיסגר בשעה 21:00, יישארו פתוחות לשעה נוספת בעקבות בקשתו של יו"ר המפלגה נתניהו. מוקדם יותר הצביע נתניהו עם רעייתו בת"א ואמר: "אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים"

זמן צפייה: 19:06

כ-47 אחוזים ממתפקדי הליכוד כבר הצביעו היום (רביעי) בפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-25, ובגלל אחוזי ההצבעה הנמוכים ההצבעה הוארכה בשעה, והקלפיות יהיו פתוחות עד 22:00, לבקשתו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ששקל תחילה להאריך את ההצבעה עד חצות.

מוקדם יותר הצביע נתניהו יחד עם רעייתו שרה בגני התערוכה בתל אביב. "זהו יום חג למדינת ישראל ולליכוד - המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי", אמר נתניהו, "אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף, צריך מפלגת ליכוד גדולה. יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים, ואני, שיבחרו נכון. אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים, ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית - לצאת להצביע!".

החלו הפריימריז בליכוד
הפריימריז בליכוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

140 אלף מתפקדי הליכוד יכולים להצביע באחת מ-110 קלפיות שנפרסו ברחבי הארץ החל מהשעה 9:00, כאשר 100 מועמדים ומועמדות נאבקים על כ-30 מקומות בכנסת. מכיוון שההצבעה לא ממוחשבת - התוצאות צפויות להגיע רק מחר בבוקר.

הכנות אחרונות לפריימריז בליכוד
הכנות אחרונות לפריימריז בליכוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אמש, כזכור, פסל בית המשפט המחוזי בתל אביב את מועמדותו של דודו לניאדו, שהורשע בעבר בפריצה ותקיפה. ראש האופוזיציה נתניהו קרא שלא להצביע ללניאדו, אלא למה שהוא כינה "מועמדים שלא יגרמו נזק לתנועת הליכוד".

"אני חושב שבן אדם שעבר עבירה בעברו הרחוק - החוק מאפשר לו להיבחר", אמר לניאדו בריאיון בלעדי אמש לחדשות 13, "אני לא חושב שזה נתניהו שהולך לי על הראש באופן ישיר, אני חושב שמטעים אותו בנושא הזה, עם כל מיני סקרים שמראים שאם לניאדו יוריד את המועמדות זה יעזור. אני לא חושב שאם מחר בבוקר אני לא אהיה, התקשורת תשבח את הליכוד על היושר והניקיון שבה. אני הטרף הקל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0908222049' autoplay='0' credit='' desc='המועמד שנתניהו הכריז עליו מלחמה: "גם דרעי היה בכלא"' poster='' kid='1_e2tsheif' duration='']

"לבוא ולהגיד שאחר ראוי יותר ממני, זה צעד אחד יותר מדי, זה לא מכובד כלפי חבר ליכוד", אמר לניאדו, "הנושא הוא מהותי - האם אדם שעבר עבירה פלילית כזו או אחרת בעברו הרחוק זכאי להיות חלק מהחברה שלנו וחלק מהכנסת שלנו? יש לנו אנשים שכן עשו את זה. ראש הממשלה קורא להם 'ידידיי ורעיי ושותפיי לדרך' - אריה דרעי, שהורשע וישב במאסר. אני חושב שהוא איש מקסים, וטוב שהוא חזר לפוליטיקה. בית המשפט העליון הכשיר אותו לחזור להיות שר".